Sv: Avsporing: Er bøker i stua fint eller stygt?
Opprinnelig lagt inn av Mei, her.
Jeg skjønner nesten ikke spørsmålet kjenner jeg. Det blir litt som å spørre "håndvask på toalettet, stygt eller fint?".
Jeg synes dette blir litt teit, det blir å overdrive altså. Noen har eget bibliotek i kjelleren feks, bøker MÅ ikke på død og liv stå midt i stua. Jeg har vært i mange koselige stuer uten bøker jeg, synes det er litt merkelig å skulle mene hele huset er "jalla" fordi det ikke er bøker der. Folk kan jo lese seg ihjel selv om det ikke er bøker i stua eller noe særlig med bøker i huset? Faktisk har jeg vært i flere hus med fullt av bøker i stua som jeg har syntes var direkte stygt, det må være pent og passe inn i interiøret om jeg skal ha bøker stående i stua.
Jeg leser mye, men jeg har ikke så mange bøker rett og slett fordi jeg bytter dem inn i nye i bruktbua. Vi er der nesten hver lørdag og bytter inn bøker, så mengden øker liksom ikke så veldig. Ungene har mange bøker på rommene sine da, men jeg bytter stort sett inn alle mine, bortsett fra ernæringsbøker og kokebøker og slike som jeg bruker som oppslagsverk.