|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hva er dine tre hjertesaker?
Jo, men samfunn som har store inntekter av turisme, så greier de jo seg uten subsidier da. Det som menes i denne tråden er at man mener at pengene som går til distriktspolitikk hadde vært bedre brukt på andre ting.
Eller så kan man utvikle total aversjon mot bygder etter å ha bodd der noen år. Har jeg hørt.
Du synes ikke det? Hehe. Neivel.
|
|
|
#2 |
|
Einsam
|
Ja, det kan nok være, men det kommer vel an på hvor man har bodd, vil jeg tro.
Det er forskjell på bygdene også, for å si det slik. Ikke alle bygder er et pengesluk som man skal ha det til her inne. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Mother of Dragons
|
Tja, nå har både jeg og BM (og tildels Monsoon også) vokst opp på landet så du bommer litt med den rurale sårheten nå altså.
|
|
|
#4 |
|
Einsam
|
Det er sikkert mange som har vokst opp på landet som ikke vil bo der resten av livet. Men det er faktisk også mange som vil det, selv klarer jeg faktisk respektere hva andre vil, og mener om det. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg vet ikke helt hvordan det går an å ordlegge seg sånn at du skjønner at det er ingen som ikke respekterer folk som bor på landet og deres valg, men at distriktspolitikken koster faktisk ganske mye penger og at man ikke vil subsidiere bygdesamfunn som ikke greier å livnære seg selv.
|
|
|
#6 |
|
Peppy!
|
Du leser jo ikke hva som skrives, Maxine. Det er klart det er forskjell på bygder. Og vi kjefter ikke på bygdene, det er ingen som sier at folk ikke skal få lov til å bo hvor de vil. Men jeg er uenig i at man skal sponse folk som vil bo i grisgrendte strøk. Da får de skaffe seg et næringsgrunnlag som gjør at de kan bo slik. Og hvis de da vil så korn så synes jeg de kan gjøre det. Men jeg synes ikke det er en menneskerett å få gjøre det, at det må subsidier til for at de skal få bo der de vil og jobbe med det de ønsker. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|