Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Søskenrabatt på sfo og urettferdighet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-09, 16:07   #1
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Søskenrabatt på sfo og urettferdighet

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Bra amor!
Den eneste forskjellen er at det er mer nyhetsverdi fordi trillinger er mer sjeldent. Nå i disse valgkamptider. Men jeg kan ikke se en eneste grunn til at ikke kommunen skal bistå deg også nei.

Jeg ser den med nyhetsverdien og det "store" rundt trillingfokus, men det faktum at familien har tre barn som er født på samme dag bør ikke gi dem en slik fordel når kommunen ikke har råd til å bistå andre familier med nøyaktig lik økonomisk byrde.

En ting er meg og min situasjon. Jeg snakker for alle familier med tre eller flere barn med behov for sfo-ordning. Sannheten er jo at den dagen jeg måtte betale for tre barn på sfo, så fikk jeg en større utgift for barnepass enn jeg hadde da jeg hadde tre barn i barnehagen eller to i barnehagen og en på sfo! Det henger ikke på greip! Jeg tør ikke engang tenke på innholdet i tilbudet som blir gitt. Dette året er det enda værre fordi skoledagen har blitt utvidet. Hjelp, sier jeg.

Poenget er urettferdigheten. Fint at mange av kommunens innbyggere nå skal bli gjort oppmerksom på faktum.

Gammel 01-09-09, 16:10   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Jeg ser den med nyhetsverdien og det "store" rundt trillingfokus, men det faktum at familien har tre barn som er født på samme dag bør ikke gi dem en slik fordel når kommunen ikke har råd til å bistå andre familier med nøyaktig lik økonomisk byrde.

En ting er meg og min situasjon. Jeg snakker for alle familier med tre eller flere barn med behov for sfo-ordning. Sannheten er jo at den dagen jeg måtte betale for tre barn på sfo, så fikk jeg en større utgift for barnepass enn jeg hadde da jeg hadde tre barn i barnehagen eller to i barnehagen og en på sfo! Det henger ikke på greip! Jeg tør ikke engang tenke på innholdet i tilbudet som blir gitt. Dette året er det enda værre fordi skoledagen har blitt utvidet. Hjelp, sier jeg.

Poenget er urettferdigheten. Fint at mange av kommunens innbyggere nå skal bli gjort oppmerksom på faktum.

Jeg er hundre prosent enig med deg. Og det er bra at du har tatt tak i det.

Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 17:20   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjønner godt at du syns det er urettferdig. Sånn i utgangspunktet syns jeg forresten søskenmoderasjon er litt urettferdig i seg selv, for sånne som meg som ikke har barna så tett må jo betale full pris bestandig. Jeg har hatt barn i barnehage og SFO i veldig mange år, men aldri to samtidig hverken i barnehage eller på SFO. Totalprisen blir jo mye høyere enn om man hadde hatt dem der samtidig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 21:23   #4
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Skjønner godt at du syns det er urettferdig. Sånn i utgangspunktet syns jeg forresten søskenmoderasjon er litt urettferdig i seg selv, for sånne som meg som ikke har barna så tett må jo betale full pris bestandig. Jeg har hatt barn i barnehage og SFO i veldig mange år, men aldri to samtidig hverken i barnehage eller på SFO. Totalprisen blir jo mye høyere enn om man hadde hatt dem der samtidig.

Her i kommunen er det samordning av SFO og barnehage. I fjor betalte vi full pris i barnehagen for minstemann, 70% av SFO-prisen for mellomste og 50% av SFO-prisen for eldste. Her er det nemlig 50% moderasjon for andre SFO-barn og 30% moderasjon på SFO hvis man betaler fullt i barnehagen. Det er en bra ordning.

Lykke til, amor! Bra at du tar det opp.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.