Sv: Hva er dine tre hjertesaker?
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Definisjon på distrikter jeg mener det ikke er liv laga: Steder man må betale folk ekstra for å gidde å bo for å opprettholde infrastruktur. Når man må gi leger, ingeniører, lærere eller hva det nå skal være store motivasjonspakker for å ville bo og jobbe et sted så kjenner jeg ut fra den umiddelbare magefølelsen at det begynner å bli pengebruk jeg ikke er tilhenger av.
Om folk kan få bo der om de vil? Ja, klart det. Men da må man vel godta at det ikke er full pakke infrastruktur tilgjengelig i større grad.
Om tre mennesker velger å bo i ødemarka tilstrekkelig langt fra nærmeste legesenter så er det ikke sikkert at løsningen er å gi dem et legesenter der som staten betaler for.
Kan ikke se for meg at mange som bor i ødemarka forventer det heller. Men om man tenker noen av de sykehusene nevnt over her så er det ikke akkurat ødemark.
Jeg er for effektivisering, men jeg vet ikke alltid om sammenslåing av barnehager, skoler og slike ting kun gir positive resultater. Det er ikke alltid sånn at større er bedre, iallefall ikke for barna. Store enheter er kanskje økonomisk effektiv, men jeg vet ikke om det nødvendigvis er like effektivt på andre områder.