Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Likte du å gå gravid?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Likte du å gå gravid?
JA! 101 39,15%
Greit nok det ja. 40 15,50%
Tja, likte og likte... 34 13,18%
NEI! 59 22,87%
Njaei...vet ikke helt 18 6,98%
Dustepoll! 6 2,33%
Deltakere: 258. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-09, 12:27   #1
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likte du å gå gravid?

NEI! Jeg var syk mesteparten av tiden. Jeg virkelig HATER å være gravid. Aldri mer.

Gammel 03-09-09, 12:27   #2
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

jeg svarte ikke i pollen, for jeg har tre forskjellige svar.

Første gang: JA!
Andre gang: Greit nok.
Tredje gang: NEI!

Jeg må forøvrig si at alle tre er planlagt og veldig veldig ønsket, men selve graviditeten denne gangen er bare noe jeg må forholde meg til å gå igjennom. Selv om jeg ikke kan fordra det (alle plagene, alle blikkene, alle kommentarene...) er jeg kjempeglad for at det er en baby der inne. Men fy søren å jeg gleder meg til de neste åtte ukene er tilbakelagt.

Gammel 03-09-09, 12:49   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg må forøvrig si at alle tre er planlagt og veldig veldig ønsket

Mine er ikke planlagt i det hele tatt, men de ble ønsket velkommen allikevel, altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 12:43   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er både helt for jævlig og helt fantastisk for meg å gå gravid.

Det positive er den fantastiske følelsen det er å kjenne noen som lever i magen og glede seg til å bli kjent. Jeg føler meg ekstremt kvinnelig når jeg går gravid. I tillegg så er det litt godt å være så ekstremt fokusert (noen vil si jeg er det for mye).

Men å gå gravid er tøft rent fysisk. Kvalme, bekkenløsning og tung kropp sliter. Noe helt innmari!

Jeg skal ikke ha flere barn, men jeg blir litt trist ved tanken på at jeg ikke skal få gå gravid og ikke minst føde igjen. Jeg er rar; jeg synes det er helt fantastisk å føde ... enda så vondt det er.

Gammel 03-09-09, 12:45   #5
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Første og andre gang; JA, men siste gang, med bekkenløsning; tja ...

Gammel 03-09-09, 12:55   #6
Betty
Superaktiv

Betty sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Trøndelag
Betty er populærBetty er populærBetty er populærBetty er populær
Standard

Jeg stemte nei. Første svangerskap ble jeg gravid etter ICSI-forsøk. Begynte å blø ganske tidlig og fortsatte med blødninger av forskjellig grad gjennom hele svangerskapet. Hadde også forliggende morkake og påvist GBS i urin. Lå inn for truende fødsel i uke 30 og ble tilslutt hastesnitt i uke 36 pga rier. Med andre ord et svangerskap preget med masse redsel for at det skulle gå bra. Trodde det ikke før jeg hadde jenta i armene. Klarte ikke å fokusere på det at jeg skulle bli mamma i det hele tatt.

Andre svangerskap begynte likedan med blødninger, men de stoppet opp i 2.trimester. Dette svangerskapet ble jeg mest slått ut av fødselsangsten min. De siste månedene sov jeg minimalt og jeg var dausliten tilslutt.

6 uker etter fødsel var det meste derimot nesten glemt begge gangene, så nå har jeg lyst på en til.

Gammel 03-09-09, 12:46   #7
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trivdes ikke som gravid. Jeg var redd, tung og sur.

Gammel 03-09-09, 12:52   #8
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker å være gravid. Og jeg nærer en totalt irrasjonell misunnelse overfor alle gravide jeg ser. For jeg er jo veldig glad for at det ikke er meg som snart skal få barn.

Gammel 03-09-09, 13:01   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn alt i alt så synes jeg ikke det å være gravid er noe særlig. Jeg hadde ingen plager what so ever (utenom at jeg ikke klarte å sove på ryggen den siste mnd), men jeg var bekymret og greide ikke å få et forhold til puddingen i magen - og i tillegg forventet jo alle at jeg skulle synes det var så fantastisk.

Grei skuring, men jeg vil nok aldri savne det å være gravid. Ikke å føde heller, for den saks skyld (og jeg har lette fødsler også - så jeg er kanskje bare vanskelig)

Gammel 03-09-09, 13:07   #10
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Med storesøster: Koste meg glugg i hjel som gravid, til tross for heftig bekkenløsning utover i svangerskapet.
Med tvillingene: Et sant helvete, som vaksinerte meg grundig mot å noensinne ønske å gå gravid på igjen.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 13:12   #11
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

JA! Jeg stortrivdes som gravid .

Jeg var heldigvis forskånet for kvalme, men hadde lettere bekkenløsning samt ødem 2/3 på slutten - da var jeg stoooor...

Skulle gjerne ha gått gravid igjen, men det skjer nok ikke.

Gammel 03-09-09, 13:21   #12
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Ja, jeg likte det! Hadde ingen kvalme eller ubehag noen av gangene, hadde jeg hatt det ville kansje svaret mitt vert litt annerledes.

Marlen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 13:22   #13
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg henger meg på flertallet, jeg synes ikke det er særlig stas. Jeg har ingen voldsomme plager, jeg er bare innmari trøtt og giddalaus. Dessuten liker jeg ikke å gå opp i vekt. Men altså, greit nok er det jo saktens, men jeg er godt fornøyd med at dette er siste gangen.

Gammel 03-09-09, 13:23   #14
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, syk og vondt og redd.
Nei, nei!

Gammel 03-09-09, 13:26   #15
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Absolutt ikke. Jeg likte ikke noe ved det å gå gravid.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 13:28   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den burde vært flervalgs: for meg:

Første: Ja! Jippi! Livet er deilig, jeg er VAKKER og GRAVID og BÆRER FREM ET BARN og SE de vakre sommerfuglene!
Andre: Å, dette er fint. Jeg tror ikke jeg klarer å se for meg at dette skal være siste gangen
Tredje gang: Urk. Urk. Skal det gå over snart?!?

Gammel 03-09-09, 13:31   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Første: Ja! Jippi! Livet er deilig, jeg er VAKKER og GRAVID og BÆRER FREM ET BARN og SE de vakre sommerfuglene!

Ah, da var du akkurat den typen gravid jeg fryktet mest.

Gammel 03-09-09, 13:36   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ah, da var du akkurat den typen gravid jeg fryktet mest.

Ja, jeg tror jeg var et skikkelig SKREKKeksemplar.

Gammel 03-09-09, 13:40   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jo takk, jeg husker deg på Snartmamma i 2002.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 13:42   #20
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Jeg har trivdes greit nok med å gå gravid. Jeg har hatt greie svangerskap med bare litt kvalme og ingen bekkenløsning. Selv om alt ble tungt på slutten begge gangene, har jeg nok fortrengt mesteparten av det nå. :råsa briller:

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:56.