Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Likte du å gå gravid?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Likte du å gå gravid?
JA! 101 39,15%
Greit nok det ja. 40 15,50%
Tja, likte og likte... 34 13,18%
NEI! 59 22,87%
Njaei...vet ikke helt 18 6,98%
Dustepoll! 6 2,33%
Deltakere: 258. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-09, 16:10   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Likte du å gå gravid?

Svaret er både ja og nei, derfor stemte jeg dustepoll. (Ikke fordi det var en dustepoll, men fordi jeg ikke kunne krysse av på noe av det andre.)

Ja, fordi jeg likte å ha en baby der, som jeg koste meg med, som jeg hadde kontakt med, som jeg ruget på, og pratet med, og drømte om, og tenkte på osv. Det er noe eget å bære en liten baby i magen, glede seg til personen kommer ut, til å se personligheten som en allerede i magen aner konturene av. Jeg synes det er flott med gravidemager, - om jeg hadde kunnet, så hadde jeg kunnet kost med dem så mye jeg kunne.

Nei, fordi det var helt forferdelig å spy seg gjennom mange måneder, ikke tåle lukter, ikke kunne bevege meg rundt pga smerter, og alle smertene! Hadde jeg ikke hatt smerter og ikke hyperemesis, så kunne jeg hatt lyst på flere. Men nå? NO WAY!

Gammel 03-09-09, 16:41   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bortsett fra 1.-4. mnd, der jeg spydde i ett sett, og siste mnd, der jeg bare var svær, oppblåst og sur, var det ganske OK. Jeg likte det altså omtrent halvparten av tiden.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 16:47   #3
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

NEI!

Blødninger, hodepine, lavt blodtrykk, svangerskapskløe, bekkenløsning, hovne ben og støttestrømper. Det verste av alt var frykten for at noe skulle gå galt, jeg klarte ikke la være å lese alle skrekkhistoriene på internett. Jeg var kronisk nervøs og anspent i ni måneder. Grusomt!

Men resultatet var vel verdt det!

Det eneste som jeg av og til kan savne er det å kjenne de små føttene og de små hendene romstere inni der.

Gammel 03-09-09, 16:56   #4
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg syns det var helt fantastisk! Vi hadde strevd en god del (prøverør) før det endelig skjedde så jeg var ganske nervøs de første ukene. Og vanvittig kvalm frem til uke 27 (dehydrert), trøtt, fikk noen blodpropper, måtte sette daglige sprøyter fra før jeg ble gravid til flere uker etter fødsel, hadde ganske store plager med bekkenløsning (dog i ryggen), mye kynnere, mye sliten, halsbrann hele døgnet hele svangerskapet, svangerskapskolestase (farlig svangerskapskløe) og sengeleie fra uke 27 pga truende fødsel og et par sykehusopphold som følge av sistnevnte + blodproppene. Av disse tingene var det desidert verst med kløen, men jeg trivdes veldig med å gå gravid lell. Hadde også en fantastisk fødsel så jeg kan ikke klage. Lysten på enda et barn var tilstede to uker etter fødselen.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.