|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Likte du å gå gravid? | |||
JA! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
101 | 39,15% |
Greit nok det ja. |
40 | 15,50% |
Tja, likte og likte... |
34 | 13,18% |
NEI! |
59 | 22,87% |
Njaei...vet ikke helt |
18 | 6,98% |
Dustepoll! |
6 | 2,33% |
Deltakere: 258. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Likte du å gå gravid?Det er bare EN ting som er bra med å gå gravid : Resultatet. Alt annet er bare tungt, kvalmt og fysisk belastende. For ikke å nevne hormonhelvetet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Tatt på
|
![]() Sv: Likte du å gå gravid?Jeg er nok i JA!-gjengen. Selv om det er plagsomt med bekkenløsning, så liker jeg kroppen min mye bedre når den har en hard kul midt på. Jeg føler meg så mye strammere og nettere.
![]() |
#63 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Likte du å gå gravid?Ja utrolig nok så var jeg i følge de rundt meg verdens gladeste. Taklet det meste av utfordringer og har vel aldri følt meg så sterk psykisk noen gang. Sist redigert av Michelle : 03-09-09 kl 14:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Likte du å gå gravid?Jeg syns det er kjempefint å gå gravid. Jeg har hatt mye kvalme de første 3 månedene, men når det er over har jeg elsket det! Det er så fint med magen som vokser og å kjenne hvordan kroppen endrer seg, gjør seg klar til å føde et barn. Det er nesten så jeg vil kalle det magisk.
![]() |
#66 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Likte du å gå gravid?Jeg hadde en helt forjæv... kvalme de 14 første ukene, |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Likte du å gå gravid?Jeg gledet meg veldig over å være gravid, men det var veldig tungt og tøft.
![]() |
![]() |
#69 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Likte du å gå gravid?Niks. Jeg hatet at jeg som person forsvant bak en stor mage, og det eneste alle var interessert i å snakke med meg om var det å være gravid. Folk klager over at gravide og småbarnsmødre bare snakker om seg og sitt, men det er jo fordi hver eneste dust man møter spør og spør og spør.
Sist redigert av Tallulah : 03-09-09 kl 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Live and let live
|
![]() Sv: Likte du å gå gravid?Svaret er både ja og nei, derfor stemte jeg dustepoll. (Ikke fordi det var en dustepoll, men fordi jeg ikke kunne krysse av på noe av det andre.)
![]() |
#71 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Likte du å gå gravid?Bortsett fra 1.-4. mnd, der jeg spydde i ett sett, og siste mnd, der jeg bare var svær, oppblåst og sur, var det ganske OK. Jeg likte det altså omtrent halvparten av tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Likte du å gå gravid?Jeg liker ikke å være gravid.
![]() |
#73 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Likte du å gå gravid?NEI!
![]() |
#74 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Likte du å gå gravid?Ja og nei. Jeg synes det er koselig i andre trimester, men i første har jeg vært veldig engestelig begge gangene, og i det siste trimesteret føler jeg meg bare stor og tung og gleder meg til å bli ferdig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Likte du å gå gravid?Jeg syns det var helt fantastisk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Likte du å gå gravid?Veldig vanskelig spørsmål. Første gangen var virkelig helt magisk. Jeg dullet mye med magen, smurte den inn i alle mulige antistrekkmerkekremer, tok lange dusjer hvor jeg innimellom sang litt. Ingen plager bortsett fra halsbrann mot slutten (men hva er nå det). Andre gangen var jeg kvalm og hadde bekkenløsning, i tillegg til et barn på utsiden som krevde sitt. Ble ikke så mye magi da, nei, men bare tanken på babyen inni der, de små sparkene og spenningen (hvem er du, da? Ligner du på den andre?) var nok til at jeg ikke kan svare nei på spørsmålet nå heller. Så ja, jeg liker å gå gravid. :konkluderer: Denne gangen har plagene vært fraværende, men psyken har vært svingende og kroppen er tung. Jeg har lagt på meg MYE og føler meg litt fremmed i kroppen min. Jeg gleder meg bare til å bli ferdig så jeg kan hilse på den lille, men kjenner jeg meg selv rett kommer jeg til å savne alt likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Likte du å gå gravid?Vet ikke helt hva jeg skal svare, så det ble njaei. Det var jo selvsagt herlig å ha et liv som vokste i magen, forventningene, gledene med små spark og sånt. Men kroppen min duger ikke til å være gravid. Sist graviditet var den mest ekstreme med kvalme hele svangerskapet og oppkast halve, kraftig bekkenløsning, svangerskapsdiabetes, og svangerskapskløe med forhøyete leververdier som måtte medisineres. Men jeg hadde ikke valgt annerledes hadde jeg kunne valgt på ny. Det er en så god belønning man får at det er verdt strevet. Derfor velger jeg heller å fokusere på de positive sidene ved å være gravid, samtidig som jeg ikke vil bli være det en gang til noen gang.
![]() |
#78 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Likte du å gå gravid?Egentlig ikke. Likte at det var en baby der, likte å glede meg. Men alle plagene gjorde at det ikke var særlig trivelig. Bekkenløsningen gikk aldri over heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Likte du å gå gravid?
Du, det følte jeg litt på også. Begge gangene greide jeg ikke å fortelle det til kollegaene mine (ja, sånn utenom sjefen altså) før noen spurte direkte om jeg var gravid. Merkelige greier.
![]() |
#80 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Likte du å gå gravid?Jeg hadde i grunn to veldig lette og greie svangerskap, men jeg likte IKKE å være gravid. Absolutt ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|