Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-07, 14:49   #1
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vet ikke helt hva jeg mener (ang. skoleruten)

Selv om olfiga drar det langt her - så må jeg jo si at jeg blir litt forundret over at folk blir helt fortvila ved tanken på å jobbe 11 uker uten en ekstra fridag.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 14:52   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Selv om olfiga drar det langt her - så må jeg jo si at jeg blir litt forundret over at folk blir helt fortvila ved tanken på å jobbe 11 uker uten en ekstra fridag.

Vel, det er jo ikke nødvendigvis snakk om en fridag da. Det er snakk om å få unna forefallende som man ikke rekker på en vanlig uke. Som jo (som nevnt) består av 45 timer og ikke 37,5 som hos dere andre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 18:44   #3
Anuk

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Vel, det er jo ikke nødvendigvis snakk om en fridag da. Det er snakk om å få unna forefallende som man ikke rekker på en vanlig uke. Som jo (som nevnt) består av 45 timer og ikke 37,5 som hos dere andre.

Nå er det for ganske mange av "oss andre" 40 timers uke som gjelder da. Altså 40 timer som er normal arbeidstid, også kommer evt overtid/plusstid i tillegg.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 18:45   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Nå er det for ganske mange av "oss andre" 40 timers uke som gjelder da. Altså 40 timer som er normal arbeidstid, også kommer evt overtid/plusstid i tillegg.

Joda, jeg snakker bare om et normalt årsverk jeg. Og det er på 1687,5 timer. Og det gjelder for lærere såvel som for de fleste andre. Spørsmålet er hvordan man fordeler timene utover året.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 20:28   #5
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke alle med 37.5 timers arbeidsuke som nødvendigvis jobber bare 37.5 timer i uka da, bare så det er sagt Eller har anledning til å ta ut opparbeidet fleksitid om sommeren (eller ellers i året for den sakens skyld).

Ellers: hatten av til lærere! Det er en tøff og viktig jobb

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 01:14   #6
mammami
Så stor, den lille lykken

mammami sin avatar

Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kristin - det er mange yrkesgrupper som har mer enn 37,5 timers arbeidsuke, bare så det er nevnt.
Han jeg er gift med arbeider 50 timers uke (sykehus), og han har også det som i denne tråden kalles "tvungen avspasering", dvs en friuke med jevne mellomrom. Men han er jo en enkel gutt fra byen, så han kaller det "friuke".

Og jeg skulle ønske jeg hadde det sånn som ham. Jeg jobber også ca 50-timers uker (off. forvaltning), men jeg kan ikke avspasere en time ettersom jeg har en mellomlederstilling og dermed er "unntatt arbeids- og overtidsbestemmelser". Kompensasjonen min er at jeg kan ta ut inntil 7 ekstra fridager pr. år.

Ikke regn med meg i "dere andre", da.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.