Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du for barnet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-09, 09:33   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg har altså satt i gang med Narnia for storesøster (6). Vi begynte med Løven, heksa og klesskapet, og det funker som bare det.

Jeg leste alle Narniabøkene for storesøster da hun var på den alderen. Kjempesuksess!

Nå går vi og venter på Harry Potter-bøker i postkassa og så skal storesøster og jeg lese hele serien hvis den fenger. Jeg kommer vel til å dåne, hvis den ikke gjør det.

Storebror har vi akkurat lest flere bøker om Dustefjerten og andungen for og nå er vi over på noen bøker jeg hadde fra jeg var liten om en liten mus som heter Pip.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 09-09-09, 09:38   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Akkurat nå leser vi Tippi i Afrika, som har fantastiske bilder av en liten jente med afrikanske dyr og landskaper. Teksten er grusom, så jeg ser i grunnen fram til siste side.

Den har vi også, og jeg grøsser også over teksten til tider. Så vidt jeg har skjønt så er den faktisk skrevet av Tippi selv som barn. Ikke alltid en god idé.
Glitterbarnet har en rekke sånne bøker som han får av moren min, om barn som bor andre steder i verden, og felles for alle er at de er ekstremt dårlig skrevet og oversatt.

Vi leser mye Gubben og Katten og Mamma Mø, i tillegg har han vært veldig glad i Astrid Lindgrens historie om Per Pusling. Lurer på om vi skal begynne på noe Roald Dahl snart, Georsk Magiske Medisin var en god idé, eller SVK.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 09-09-09, 17:58   #3
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Den har vi også, og jeg grøsser også over teksten til tider. Så vidt jeg har skjønt så er den faktisk skrevet av Tippi selv som barn. Ikke alltid en god idé.

Uff, nei. Jenta på bildene er veldig mye mer sjarmerende enn tekstens snusfornuftige moralist av en klisjemaskin. :grøss:

Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.