Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Når legger Ving ut sommerreisene?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-09, 13:21   #41
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Sv: Når legger Ving ut sommerreisene?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Dere kan reise fra Torp flyplass. Der har Ving veldig ofte gunstige flytider når en reiser med unger, men vi reiser bare derfra om vi skal være vekk 2 uker, for reiser en bare 1 uke så mister en liksom over 1 dag i forhold til å reise fra Gardermoen. Når en reiser to uker så gjør ikke det noe.

Men er det ikke da "grusomme" flytider hjem?

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 13:22   #42
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neados, her.

Men er det ikke da "grusomme" flytider hjem?

Nei, flytidene hjem er veldig ofte gunstige til Gardermoen, for da reiser en rett etter frokost. Vi har reist til alle tider på døgnet med unger og synes det har gått veldig greit egentlig uansett. Men skal vi reise på natta (kl. 3 om vi skal ta fly fra Gardermoen kl. 7), så sover jeg aldri noe før jeg heller. Det klarer jeg ikke.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 13:26   #43
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Standard

Tenkte på fly hjem til Torp. Glemte skrive det. Har reist til alle døgnets tider vi å. Det eneste som ikke går greit er når vi må fly hjem sent og vi lander her midt i natten. Da kaster hun opp, sikkert fordi hun blir for trøtt.

Gammel 01-09-09, 13:50   #44
tormu
er i sommer***us

tormu sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Trondheim
tormu har et hav av muligheter foran seg
Standard

Noen som har vært på Kreta, Sunwing Resort Makrigialos? Hvordan er stedet og hvordan er den bussturen fra flyplassen til hotellet?

Vi har noen venner som var på Makrigialos. Resorten var kjempefin, men det var langt til sentrum. Og bussturen fra flyplassen var visst et helvete som tok over to timer med bare svingete veier. De sa at barn spøy om hverandre. Kanskje litt tøft med de minste barna etter å ha vært i flyet i fire-fem timer.

Gammel 01-09-09, 13:53   #45
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tormu, her.

Vi har noen venner som var på Makrigialos. Resorten var kjempefin, men det var langt til sentrum. Og bussturen fra flyplassen var visst et helvete som tok over to timer med bare svingete veier. De sa at barn spøy om hverandre. Kanskje litt tøft med de minste barna etter å ha vært i flyet i fire-fem timer.

Takk for svar.

Da er det uaktuelt. Snuppa har lett for å spy, så vi skal ikke friste skjebnen.

Gammel 01-09-09, 13:54   #46
tormu
er i sommer***us

tormu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg skyr Tyrkia som pesten. :innrømmer: Jeg synes masingen er et helvete.

Hei avreise Rhodos var 1730 fra Trondheim.- Veldig fint, men man mister på en måte en dag da. Jeg blir også sliten av alt maset som man finner i Tyrkia, Tunisia og Egypt. Hellas er mye mer avslappende og man slipper å krangle seg forbi innpåslitne selgere.

Gammel 01-09-09, 18:30   #47
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

sunwing resort og spa side beach? Der har vi vært. Ikke problem at det er ca 7 min unna sid ei bil, taxier og busser er ikke mangelvare.

Litt styrete for Tjorven å ta diskusjonen om barnesikring med de tyrkiske drosjesjåførene hver eneste kveld da. :intern:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 19:00   #48
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Litt styrete for Tjorven å ta diskusjonen om barnesikring med de tyrkiske drosjesjåførene hver eneste kveld da. :intern:

ja, det vil jeg tro... kan vel bare uttale at guttungen måtte sitte baki bakrommet men de kan jo leie bil da...

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 09:52   #49
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Standard

Jeg blir også sliten av alt maset som man finner i Tyrkia, Tunisia og Egypt. Hellas er mye mer avslappende og man slipper å krangle seg forbi innpåslitne selgere.

Ja, Tyrkia er ikke et valg her grunnet mas og kranglete selger med mer. Så har jeg hørt at det er passe møkkete i området rundt Side. Men vet ikke om det er riktig. Har selv bare vært i Marmaris.

Gammel 02-09-09, 12:12   #50
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bussturen ER et helvete! Og ikke noe sentrum å snakke om. Fin plass, men drar ikke dit igjen på pga bussturen. Buss uten aircondition, I might add.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 12:59   #51
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Bussturen ER et helvete! Og ikke noe sentrum å snakke om. Fin plass, men drar ikke dit igjen på pga bussturen. Buss uten aircondition, I might add.

Enda mer sikker på at vi ikke skal til Kreta

Gammel 02-09-09, 21:03   #52
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Til Gran Canaria Gran Canaria, Sunwing Resort & Spa Arguineguín går flyet, (fra Oslo) rundt 9 tiden, hvis de ikke har forandret det nylig.

Da vi reiste dit for halvannet år siden, gikk flyet kl 07. Temmelig tidlig, syntes jeg.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 21:06   #53
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Da vi reiste dit for halvannet år siden, gikk flyet kl 07. Temmelig tidlig, syntes jeg.

Vi var der august-07 og dec- 08 å da gikk flyet 09.00. Syntes det var en fin tid.

Gammel 09-09-09, 10:25   #54
tormu
er i sommer***us

tormu sin avatar

Standard

Da er sommerferien i boks.
Sunwing Resort Kallithea, 2-roms Happy Baby i to uker. ca 22.000 kroner
Sjekket pris på Sunwing Alcudia i samme periode, og de ligger nesten 10.000 kroner høyere. Ser at populære leiligheter allerede begynner å bli utsolgt. Så dere må kjappe dere.

Gammel 09-09-09, 10:34   #55
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Standard

Da er sommerferien i boks.
Sunwing Resort Kallithea, 2-roms Happy Baby i to uker. ca 22.000 kroner
Sjekket pris på Sunwing Alcudia i samme periode, og de ligger nesten 10.000 kroner høyere. Ser at populære leiligheter allerede begynner å bli utsolgt. Så dere må kjappe dere.

Når går flyet til Rhodos? Husker det var ille sent når vi var der. Men det er et nydelig sted.
Har akkurat bestillt til Alcudia. Må jo si at jeg synes det er veldig mye dyrere dit en andre steder. Lurer på hvorfor.

Gammel 09-09-09, 11:14   #56
tormu
er i sommer***us

tormu sin avatar

Standard

Når går flyet til Rhodos? Husker det var ille sent når vi var der. Men det er et nydelig sted.
Har akkurat bestillt til Alcudia. Må jo si at jeg synes det er veldig mye dyrere dit en andre steder. Lurer på hvorfor.

Hei, jeg tror kanskje standaren og slikt kanskje er litt høyere på Alcudia? Har de kanskje en ekstra pluss? Og da kan det hende at prisen blir litt dyrere?
Flyet til Rhodos går fra Trondheim kl 1730 (helt greit for oss) og 1230 fra Rhodos og hjem. (også helt greit

Gammel 09-09-09, 11:25   #57
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Standard

Hei, jeg tror kanskje standaren og slikt kanskje er litt høyere på Alcudia? Har de kanskje en ekstra pluss? Og da kan det hende at prisen blir litt dyrere?
Flyet til Rhodos går fra Trondheim kl 1730 (helt greit for oss) og 1230 fra Rhodos og hjem. (også helt greit

De var greie tider. Hjem til Gardemoen fra Rhodos var det 00.30, hjemme 03 et eller annet. Er litt sent føler jeg.

Gammel 09-09-09, 11:31   #58
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ganske sikker på at mye av grunnen ligger i at det er nærme sentrum. Det gjør det veldig mye mer attraktivt. Slike resorter pleier jo å ligge litt øde til.

Det resulterer vel i at færre spiser på hotellet, og da må dette kompenseres med høyere priser på å bo for at det skal være like lønnsomt.

Gammel 09-09-09, 11:34   #59
tormu
er i sommer***us

tormu sin avatar

Standard

De var greie tider. Hjem til Gardemoen fra Rhodos var det 00.30, hjemme 03 et eller annet. Er litt sent føler jeg.

En positiv ting med det er at du får en dag lenger ferie. Vi mister jo en dag ved å komme seint, og reise tidlig.

Gammel 09-09-09, 11:34   #60
tormu
er i sommer***us

tormu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er ganske sikker på at mye av grunnen ligger i at det er nærme sentrum. Det gjør det veldig mye mer attraktivt. Slike resorter pleier jo å ligge litt øde til.

Det resulterer vel i at færre spiser på hotellet, og da må dette kompenseres med høyere priser på å bo for at det skal være like lønnsomt.

Kan være et poeng, og så sier kollegaen min her at prisnivået i Spania er litt høyere enn i Hellas, og det kan også være en årsak.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:11.