|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: FrP-ballonger, AP-roser og annet valgmateriellJeg liker heller ikke at de lefler med KrF, jeg gjør ikke det. Men jeg er pragmatiker som Polyanna. De er nokså alene om de forstokkede verdiene sine, og KrF er veldig vant med å måtte ta dissens på slikt. Det blir ingen endringer i ekteskapsloven selv om KrF kommer i posisjon.
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: FrP-ballonger, AP-roser og annet valgmateriell
Yep. :ordknapp: |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Åjoda, de kan gjøre ganske mye dust i forhold til kultur. Uansett hvor mye eller lite "skade" de kan gjøre, jeg vil ikke ha et parti basert på religion i regeringen.
|
|
|
#5 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FrP-ballonger, AP-roser og annet valgmateriellIngen ballonger fra Frp eller Krf.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FrP-ballonger, AP-roser og annet valgmateriellJeg er sjelden i byen på lørdag formiddag. Men jeg ville ikke latt barna mine gå rundt med politisk reklame for noe parti, heller ikke det partiet jeg stemmer på. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Eh...?
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her må jeg komme med et ganske stor eh...? selv. Bedre skole? På hvilken måte? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Epikur
|
Mens Bondevik-regjeringen satset på privatskoler, tester og rangering, satser vi på en offentlig fellesskole der alle kan lære mer. Vi har innført gratis læremidler i videregående skole, utvidet skoledagen for de yngste og iverksatt tiltak for flere og bedre lærere. I tillegg har vi innført en ordning som gir kommunene gratis lån til å pusse opp skolebygg og svømmebasseng. Det betyr bedre læringsmiljø for elever og lærere.
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Pussig dog, at H/FrP-byrådet i Oslo har skapt en av Norges beste skoler...
|
|
|
#11 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men hvordan mener dere at "alle skal lære mer?" Det er jo bare ord- a little less conversation, a little more action, please. Sist redigert av rine : 10-09-09 kl 18:08. Årsak: Angret den litt kritiske tonen til et parti jeg egentlig liker... |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Shake it out!
|
Ehh, det er lett å få gjennomslag for ting det er ganske stor enighet om at bør satses på... Det er selvfølgelig ting Sv har på blokka som jeg er enig i. Likeså er jeg ikke 100% uenig med alt Frp, Krf eller til og med Rødt sier (selv om det ikke er langt i fra
|
|
|
#13 |
|
Protonterapeut
|
Man kan ikke kvele regjereringen for at kommunene ikke gjør jobben sin. Og full barnehagedekning er ikke 100%, det er 80% (eller deromkring).
|
|
|
#14 |
|
Shake it out!
|
Ja, jeg synes at det er en forutsetning at tilpasset opplæring skal følge innføring av karakterer. Jeg mener at karakterer skal være motiverende for barna, ikke demotiverende. Og egentlig, sånn teoretisk sett, har vi vel tilpasset opplæring i Norge. Det er vel kanskje bare evnen til å gjennomføre det som mangler. Men sånn går det kanskje når vi tror vi er best, da er det ikke behov for forbedring?
Ja, jeg tror dessverre også norsk skole har et stykke å gå før man kan innføre karakterer. Det er er par-fem andre ting man kanskje bør få stell på først
Det er godt mulig at det er en lovfestet rett, og det ble gjort et tafatt forsøk etter mye om og men, men jeg tror muligens ikke læreren var motivert nok, for å si det sånn. Her er lærerne supermotiverte, all den tid de får bonus om klassen deres gjør det bra, og hele skolen premieres om snittet for skolen er bra. Da blir man plutselig veldig motivert for å også få med seg de som sliter, gitt... Da blir "alle kan ikke være like flinke"-holdningen erstattet med "vi skal i alle fall sørge for at du gjør det så godt du kan".
|
|
|
#15 |
|
saftig
|
Du er klar over at de har målkrav også i barneskolen? Og at det gjennomføres nasjonale prøver og kartleggingsprøver?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|