Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-09, 16:57   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Hvordan tror du fengslene er der nede?
Jeg ville tro det er en litt annen standard i fengslene der enn her
Jeg leste et sted at fangevokterne ikke var lønnet, men levde på det de kunne skaffe seg fra fangene. En kongo-ekspert har sagt man ikke lever lenge i et kongolesisk fengsel.
Kanskje de må kjempe som dyr bare for å overleve, og derfor ikke har mulighet til å lære seg fransk.
Man kan ikke bruke norske standarder for Kongo.

Jeg tror ikke det er norske standarder heller. Jeg velger å stole på de intervjuene jeg har fått med meg fra norske myndigheters representanter som har sagt hele veien at det går greit og at de etter forholdene har hatt det ok. Jeg vil jo tro at med fengselsvoktere som er avhengige av fangene for å tjene penger så skulle en nordmann kunne kjøpe seg levelige forhold? Men det bare tror jeg.

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Ja, jeg skjønte at du tenkte på hva du ideelt sett burde ha gjort for å overleve i fengselet og bedre din egen situasjon.

Jeg satte det på spissen fordi _jeg tror_ at det å være i disse gutta sine sko er en så ekstrem opplevelse, at det er umulig å planlegge hvordan man skal fylle dagene.

Og du må ikke glemme at dette er ikke deg og meg. Dette er gutter som planla å leve av ekstremsport-turisme med skytevåpen og whatnot der nede. De må tåle litt tøffere forhold enn en fp-mamma før de gir opp.

Men nok om det - jeg ville prøvd. Jeg ville antagelig klart å lære med såpass som hva "dømt til døden" betyr sånn at jeg skjønte dette før jeg så håndbevegelsene på gaten. Vil jeg tro. Om meg.

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.