Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Bråker induksjonstopper?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-09, 12:27   #1
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bråker induksjonstopper?

Det ser, som jeg trodde, ut til at frykten for at induksjonstopper skal ta knekken på brukere av pacemaker er overdrevet.

Noen tilfeldige bruksanvisninger jeg sjekket sier:

Opprinnelig lagt inn av Siemens

Personer med elektroniske implantat som pacemakere kan bruke induksjonstopper i samsvar med de instruksene som er gitt for bruken av implantatene.

Opprinnelig lagt inn av Miele

Vær oppmerksom på at det i umiddelbar nærhet av det innkoblede apparatet oppstår et elektromagnetisk felt. Det er ikke sannsynlig at pacemakeren blir påvirket av dette. Hvis du imidlertid er i tvil, henvend deg til produsenten av pacemakeren eller til legen.

Opprinnelig lagt inn av Electrolux

Med hjelp fra ekspertise på området har Electrolux undersøkt hvordan induksjonstoppen påvirker forskjellige typer pacemakere. Resultatene viser at det er ufarlig for brukere av pacemaker å bruke induksjonstopper, så lenge de overholder en SIKKERHETSAVSTAND PÅ 30 CM FRA INDUKSJONSTOPPEN.

Og mer detaljert fra EP-Europace (an international, English language, peer-reviewed journal. It is an official Journal of the European Society of Cardiology and the European Heart Rhythm Association.), der det så vidt jeg forstår går frem at det i verst tenkelige kombinasjon av kokekar og pacemakertype kan forekomme forstyrrelser på avstander næremere enn 35 cm.

Ben "tick tick" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 18:23   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bråker induksjonstopper?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det ser, som jeg trodde, ut til at frykten for at induksjonstopper skal ta knekken på brukere av pacemaker er overdrevet.

Ben "tick tick" Murphy

Uff, jeg som så for meg å finne en gammel riking med pacemaker og så sette han i sving ved grytene...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:40.