|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Skyr i Norge?
Den sved i mitt lille forkjølelsesår i munnviken, så da kan jeg virkelig tenke meg hvor vondt det må ha gjort i et stort operasjonssår !
![]() |
#23 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
![]() ![]() |
![]() Sv: Skyr i Norge?Her i huset syns både eldste mann og jeg at Skyr var godt. Vi prøvde den med skogsbær og vanilje
![]() |
#24 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skyr i Norge?Jeg kjøpte den med bringebær for noen uker siden. Ufattelig sur, men klarte å spise hele for det |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skyr i Norge?Jeg var faktisk med å prøvesmake Skyr under testfasen i Norge.
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Skyr i Norge?Er det det samme som dravle?
![]() |
![]() |
#29 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Skyr i Norge?Jeg tenker nå tilbake på mirkobiologilab i gamledager, der lagde vi vår egen yoghurt. Det burde gå an å lage skyr selv, med utgangspunkt i en boks ferdig skyr.
![]() |
#30 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Skyr i Norge?Dette må da være et bra produkt for lavkarbishfolk? Proteininnholdet i Skyr er 14 mot 3,9 i vanlig Tine yoghurt. Karbohydratinhold 3,9 mot 14 i Tine yoghurt. Mannen spiste en i går og var ikke spesielt imponert. Med min magesåre mage tør jeg ikke prøve, så lenge det meldes at det er surt.
![]() |
#31 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Skyr i Norge?http://www.skyr.is/ Denne inneholder jo ikke aspartam? Er skyr på Island noe helt annet enn den som selges her? |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skyr i Norge?Jeg har sett det norske produktet overalt i butikkene, og fnist av navnet. Jeg ante ikke at det var noe islandsk, og tenkte at det var et ufattelig teit navn på noe man faktisk vil at folk skal kjøpe, og ikke sky som pesten.
![]() |
#33 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg lurer på om det var det jeg fikk smake av sønnen i går. Han hadde kjøpt en ny type yoghurt. Jeg har ikke spist yoghurt på over 20 år, men den jeg smakte i går var nydelig. Men syns ikke den var spesielt sur, så kanskje det ikke var skyr? Nydelig konsistens og syrlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Skyr i Norge?Jeg spiste en annen variant i dag, med granateple. Den var ikke så ille sur som den med skogsbær.
![]() |
#36 |
ræv med ører
Tror du? Jeg leser aldri innholdsfortegnelsen før jeg spiser, og jeg merket med en gang at den var kunstig søtet, men mulig jeg bare har en supernese for sånt. Jeg tror ikke det er farlige mengder, man spiser vel neppe mer enn en sånn om dagen, men kunstig søting smaker rett og slett pyton.
![]() |
#37 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Skyr i Norge?Spennende.
![]() |
#38 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Skyr i Norge?Skogsbær var sur, men den med granateple var ok. Eg orka ikkje ete alt i ein porsjon.
![]() |
#39 |
Gal kattedame
|
Da har vi samme oppfattelse. Mektig er det ja, jeg var mett fra lunsj kl 12 og til middag kl 17, pleier å være supersulten kl 15.
![]() |
#40 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Skyr i Norge?Nytt forsøk med jorbær i dag, den er ikke sur, men jeg kjente aspartamsmaken veldig. Snålt at det varierer så enormt med smaken fra hvet beger.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|