Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dømmer du folk etter utseendet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-09, 22:38   #121
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dømmer du folk etter utseendet?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

At vi antar at pene mennesker er både smartere og flinkere.

Nope. Absolutt ikke. Heller motsatt faktisk.

Gammel 19-09-09, 22:43   #122
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Ja dessverre gjør jeg det. ubevisst.. både på den ene og andre måten.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 23:12   #123
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenker du generelt da, eller for deg? Det minner meg litt om folk som påstår at de ikke blir påvirket av reklame...

Gammel 19-09-09, 23:25   #124
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke pene folk er smartere og flinkere. Jeg tror bare de er mer vellykket og ergo sikkert nedlatende mot oss mindre pene/vellykkede.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 23:26   #125
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du vet at du er helt, helt sprø, Divine?

Og dessuten:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 23:31   #126
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du vet at du er helt, helt sprø, Divine?

Ja, men jeg er i det minste KLAR over det, da. Mange av vennene mine er faktisk veldig pene, tror det eller ei.

Gammel 19-09-09, 23:35   #127
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Mange av vennene mine er faktisk veldig pene, tror det eller ei.

Takk.

Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 23:37   #128
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Takk.

Bare hyggelig!

Gammel 19-09-09, 23:46   #129
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke om jeg skal kalle det å dømme, men jeg må vel innrømme at jeg kan tro at folk er slik og slik alt ettersom hvordan de kler seg, eller hvilke miljøer de ferdes i. Jeg synes mennesker er spennende, og har venner i alle genre. Jeg liker å komme i kontakt med mennesker i alle miljøer for å utvide horisonten, og søker derfor ikke nødvendigvis de som er mest like meg selv. However, dersom kjemien ikke stemmer, er jeg en erfaring rikere - og det er over og ut.

Gammel 19-09-09, 23:50   #130
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg tror ikke pene folk er smartere og flinkere. Jeg tror bare de er mer vellykket og ergo sikkert nedlatende mot oss mindre pene/vellykkede.

Du, altså...

Jeg så ikke så verst ut som ung, og det var mange episoder hvor jeg snakket med folk, hvorpå de utbrøt; jøss, du er jo hyggelig også! Eh, ja, skulle jeg ikke være det, liksom?

Gammel 19-09-09, 23:54   #131
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Tenker du generelt da, eller for deg? Det minner meg litt om folk som påstår at de ikke blir påvirket av reklame...

Jeg burde har presisert ja. Det er for meg. Jeg tror som oftest at tynne, pene og veldig velstelte (spesielt det siste) mennesker er faikere, og antar uten videre at folk som ikke er så strigla er smartere. Det er ikke noe bedre eller hyggeligere fordom sånn sett.

Gammel 20-09-09, 00:13   #132
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er interessant med fordommer. I dette tilfelle handler det ikke om utseendet. Jeg har fått nedenstående fortalt, jeg har med andre ord ikke lest det selv. Det stod angivelig i Aftenposten i sommer. Det er sikkert noen feil i historien her, men dere skjønner konteksten.

Erling Lae skulle reise ti Brussel. Han hadde med seg mannen sin. Han skulle til et sted (alderdomshjem?) der det var mange eldre (jeg gjetter at de var norske). De valgte at kjæresten ikke skulle bli med for de trodde kanskje at de eldre ikke likte menn og menn. De gamle damene der spurte hvor kjæresten hans var og de syntes det var sååååå synd at han ikke ble med. Han skulle møte noen prester og da ble ikke heller kjæresten med. Prestene spurte også etter ham. Så skulle han på et politisk møte og kjæresten var med. De han satt ved siden av ved bordet mislikte og følte seg ukomfortable med at han hadde en mannlig kjæreste og det var vanskelig å snakke sammen.

Han som ofte møter fordommer hadde selv fordommer mot andre som viste seg å være helt feil.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.