|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Når er man "godt voksen"? | |||
20 år + |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
30 + |
3 | 2,13% |
35 + |
5 | 3,55% |
40 + |
13 | 9,22% |
45 + |
17 | 12,06% |
50 + |
55 | 39,01% |
55 + |
23 | 16,31% |
60 + |
14 | 9,93% |
65 + |
4 | 2,84% |
70 + |
1 | 0,71% |
75 + |
0 | 0% |
80 + |
1 | 0,71% |
85 + |
1 | 0,71% |
Annet/vet ikke/usikker |
4 | 2,84% |
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Når er man "godt voksen"?Jeg synes man kan regnes som godt voksen når man er over 30.
![]() |
#2 |
By the Sea
|
![]() Sv: Når er man "godt voksen"?Jeg tenker på 20-årene som "ung voksen", 30- & 40-årene som "voksen" og 50+ som "godt voksen". Men det er ingen absolutte overganger her, akkurat som Kirsebær sier. Jeg har en i barselgruppa mi som fikk barn da hun var 20 og hun har jeg hele tiden tenkt på som "voksen" pga. personligheten hennes, også har jeg kolleger på langt over 50 som jeg igrunnen ikke tenker "godt voksen" om fordi de er så ungdommelige og lite satt. Vurderer egentlig å la uttrykket "godt voksen" forsvinne fra vokabularet - er det noen som liker å bli kalt det?
![]() |
#3 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er man "godt voksen"?
Men begrepet "godt voksen" trenger vel ikke være et negativt begrep? Hvorfor skal alle begreper automatisk sees på som negative og dermed veldig politisk ukorrekt å bruke? Man sier jo, barn, ungdom og voksen uten at det betyr noe negativt. Alle kategorisering er ikke negativt. Jeg ser i hvert fall ikke "godt voksen" som et negativt begrep. Å kalle noen gammel er noe annet.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|