Sv: Det gjør seg med nye vinduer
Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.
Prisen skjønte jeg ingenting av? Var det du som monterte kun på baksiden? Jeg har et vindu i stua som skal byttes, men for 1 (:skingrestemme: ) vindu skal de 2 jeg har spurt ha ca 20 000 + antakelig 9000 i arbeid. Jeg sliter litt med å gi "go", føler at noen lurer den blonde damen. I dette tilfellet er jeg naiv på ordentlig også. (Det er et karnappvindu, og skal omgjøres til vanlig vindu, men må ha stillas og spesialbestilt vindu.)
Jeg monterte de to store på baksiden, ja. Innkjøpspris for de to pluss to mindre var 6000 kroner, men det var som returvare i fabrikkutsalget. Villedende pris er nok nærmere 20 000. I tillegg kom noe småtteri som panelbord, fugeskum, karmskruer og slikt.
20 000 for ett vindu høres mye ut, spesialbestilt eller ikke. 2 m bredde x 1,8 m høyde koster f eks rundt 12 000 veiledende, med trelags energiglass. 9000 i arbeid er også mye. Det tar ikke 20 timer eller mer å bytte et vindu. Hvor bor du, sånn omtrent?