|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Er du blodgiver?
Det kan være mange grunner til det, selv har jeg blitt det for medisinbruk (dvs. det var ikke medikamentet, men årsaken til at jeg tok det), graviditet og så er det jo karantene enten svangerskapet går bra eller ei. • 12 måneders karantene Tatovering og piercing; (hvis piercing i slimhinne kan du ikke gi blod, karantene i 1 måned etter at nålen er tatt ut). • 6 måneders karantene Etter opphold i malariaområde, i Afrika sør for Sahara, mellom- og Sør-Amerika. Ved ny seksualpartner. • 4 ukers karantene Etter opphold i USA, Canada og Afrika nord for Sahara. Flåttbitt (obs. rødhet og hevelse rundt bittet gir 6 mnd. karantene). • 2 ukers karantene Infl uensa, diaré, omgangssyke, urinveisinfeksjoner, avsluttet antibiotikabehandling og munnsår/åpne sår. • 1 ukes karantene Forkjølelse, sår hals, tanntrekking og rotfylling. • 1 dags karantene Enkel tannbehandling. • Blodplategivning Du kan ikke ha brukt medikamenter de siste 5 dagene før tapping
|
|
|
#2 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du blodgiver?Jeg er ikke blodgiver og har innen unnskyldning for å ikke være det som jeg vet om i alle fall. Men er ikke testet heller for å kunne være det, så det vet jeg jo ikke. Har heller ingen planer om å bli blodgiver i nær fremtid i alle fall. Donor er aktuelt om det skulle bli sånn. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|