|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Yrkeshemmede arbeidstakere i barnehage?Bygningen er tilgjengelig for alle. Spørsmålet er om den skal være spesielt tilpasset arbeidstakere i rullestol eller ikke, og både barnehageeier og jeg (samt verneombudet), mener at barnehage ikke er egnet arbeidsplass for rullestolbrukere, all den tid det vel kun er styrerfunksjonen som kan innehas av en arbeidstaker i rullestol. Om styrer i rullestol skulle ansettes, vil man enkelt kunne bygge om for å tilpasse seg den situasjonen. |
|
|
|
#2 |
|
This is normal!
|
Sv: Yrkeshemmede arbeidstakere i barnehage?
Jeg tror en del som sitter i rullestol vil være sterkt uenig i at de bare kan jobbe i barnehage hvis de er styrere. Jeg gjetter på at diskrimineringsombudet er det også. Det er dessuten ikke alltid enkelt å bygge om den dagen det blir aktuelt. Jeg er tilhenger av at alle nybygg som er arbeidsplasser har universell utforming. Dette gjør terskelen for å ansette mennekser med funksjonsnedsettelse mye lavere. Hvorfor kan ikke en i rullestol jobbe i barnehage? Vi har f.eks. en 50 % integreringsstilling (tror jeg det heter) i vår barnehage nå. Jeg ser absolutt ingen hindere for at den jobben kan gjøres utmerket av en person i rullestol.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|