Sv: Hvor finner jeg en superrimelig laptop til vårt bruk?
Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.
Jeg har en liten Acer 12", snart 1,5 år gammel, og den funker supert. Aldri vært noe tull med den. 
Har god erfaring med HP også. Har hatt 17", som har vært stabil og god. Det eneste med HP, er at alt må sendes inn, og det er ikke mange merkeverksteder i Norge. Det tar derfor gjerne litt tid å reparere HP.
HP som så mange andre baserer seg på partnere, f.eks. Infocare. Her er det også forskjeller i avtaler om man kjøper konsumentmodeller eller bedriftsmodeller. En avtale med Next-Business-Day reperasjon eller opphenting/levering trenger ikke koste mye ekstra. Mener HP-maskinene vi hadde på jobb for noen år siden ble kjøpt inn via Netshop, men standard på modellene var det "på stedet service", slik at det kom folk fra de som hadde serviceansvaret til våre kontorer for å gjøre reperasjoner.
Strengt tatt er det vel bare to aktører som har "eget verksted" - Multicom for sine egne pc-er, samt Acer. Holder man til i Oslo/Drammen-området kan man levere og hente maskiner hos hovedkontoret til Acer på Liertoppen. Man kan vel også da betale et par hundrelapper for "ekspresservice" på konsumentmaskiner om jeg husker riktig slik at man "rykker fram i køen"...
|