Sv: Lyd/bilde/hjemmekino, er dere opptatt av det?
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Jeg synes fordelene med å se film hjemme i stedet for på kino blir stadig flere. Jeg liker det å gjøre en film til en "happening", noe man drar et sted for å gjøre, og å komme seg ut av huset, men selve filmopplevelsen blir i de fleste tilfeller egentlig bedre hjemme. Ofte minst like bra lyd, skarpt bilde, og ikke minst ingen forstyrrende teksting. Pluss at det gjerne er billigere, man trenger ikke barnevakt, og kan starte filmen akkurat når det passer en selv. 
Det er jo en del av det fantastiske med å stikke på kino etter at man har fått barn da- at man kan gjøre det til en "happening" med en tur på cafè først og så kino, bare jeg og sambo. Vi er kanskje heldig som har barnevakter som gjerne sitter i ukedager for å passe poden imens vi gjør sånne ting, men deilig er det uansett.
Jeg har alltid elsket kino og før vi fikk barn var vi sikkert på kino en gang i uka, popcorn og full pakke. Hjemmekino kan da aldri måle seg med det. Flere av kinosalene i Trondheim er nå utstyrt med skinnstoler, som man kan legge ryggen tilbake på ett stykke og lyden og ikke minst stemningen er utmerket. Jeg synes hjemmekino er litt stusslig i forhold jeg altså- selv om det koster mye med slike anlegg.
Sånn sett kan de jo ikke bli så mye billigere heller- de virkelig bra anleggene er jo kjempedyre og man får mange fine turer på kino for de pengene. I tillegg kommer jo filmene som må kjøpes inn.
Hjemme er det så mye annet man kan gjøre samtidig, fordi man ikke forstyrrer andre enn seg selv, konsentrasjonen blir alltid brutt av dobesøk, en tur til kjøleskapet, barn som våkner etc.
På kino er de timene filmen varer viet helt og holdent til å sitte i setet og se på filmen