|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Setter vi for høye krav til oss selv?
Hm. Dette er mitt mantra til ungene. Jeg synes det er en ganske bra mentalitet.
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Det er en veldig viktig ting å lære barna: Om du ønsker noe, så vurder hvor mye arbeid som trengs, og så gjør det. Man kommer akkurat så langt man vil, så lenge man er villig til å gi det som trengs.
Hva, er du også en som prøver å fremstillle seg som superwoman?
|
|
|
#3 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Amen. Det er jo det det handlar om. For meg er det t.d. revnande likegyldig om svigermor synest huset er skittent og rotete, eller om nabodama meiner eg er ei sjuske som aldri stryk noko som helst. Det er ikkje viktig for meg, ergo er eg ikkje villig til å bruke tid på det. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
weird
Lillesøster snart spesialpedagog (siste året) var på besøk her i går kveld. Hun hadde fått fnatt av en undervisningsinspektør som på foreldremøte veldig ensidig hadde messet om at "barn får til det foreldrene forventer av dem, så det er viktig å forvente mye".
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#5 |
|
aldrende
Sv: Setter vi for høye krav til oss selv?Jeg tror ikke jeg har så veldig høye krav til meg selv og mine nærmeste. Jeg har valgt å være selvstendig næringsdrivende istedet for å ha fast jobb, dette for å kunne styre tiden min helt selv. Tjener bare en brøkdel av det jeg ville gjort om jeg hadde fast jobb, men det er et valg det også. Tid koster penger, og jeg har valgt å ha tid.
Skjønner godt at denne treffer deg når du føler deg utilstrekkelig. Det er litt farlig å ha en sånn "du kan alt hvis du bare vil nok"-mentalitet, i alle fall hvis man ikke er veldig kritisk til hvilke situasjoner man bruker den i. For det er jo ikke sant. Man kan ikke bli popstjerne bare fordi man vil det veldig, for eksempel. Det finnes i realiteten mange grenser og hindre. Og det er ikke noe vits i å skape falske forhåpninger som til syvende og sist ender som mislykkethet.
|
|
|
|
#6 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Setter vi for høye krav til oss selv?Tja, noen ganger er jeg urimelig i forhold til meg selv, men i det daglige så tror jeg at jeg har realistiske krav, og når jeg ikke oppfyller dem så er det fordi jeg er trøtt og sliten. Trøtt og sliten kan gjøre noe med både humør og motivasjon. Når huset flyter er det ofte fordi jeg heller ser tv enn å rydde en kveld eller 2. Hadde jeg gått inn for det hadde vi nok kunnet hatt det enda mer strigla hjemme. Men i forhold til ungene forsøker jeg å gjøre det best mulig. Så kan man feile, og så forsøker man på nytt igjen. Jeg vil forsøke å gjøre det bra. Det er et mål for meg at ungene skal ha det bra. Bare å tenke på det og forsøke er bra i seg selv synes jeg. Å bry seg. Sist redigert av Dronningen : 01-10-09 kl 14:22. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| barn, familie, forventninger |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|