|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du gjort en klassereise?
Sorry - det var uklart. Det var en kommentar til innleggene som påpekte hvordan de som hadde vokst opp i Oslo var mer knyttet til bestemte bydeler enn det innflyttere blir. Jeg har opplevd at mine innflyttede venner har vært mye mer opptatt av akkurat hvor de bodde i Oslo enn meg som har bodd her hele mitt liv (og etter hvert på de fleste kanter av byen).
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 01-10-09 kl 15:04. Årsak: jeg kan virkelig ikke skrive lenger! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du gjort en klassereise?
Og hvis jeg skulle knytte dette tilbake til klassediskusjonen, så har kanskje det noe med min utilpasshet med å bo på beste vest med den bakgrunnen jeg hadde. Vi bodde i tjenesteleilighet, men hadde lite penger, og det var ikke bare enkelt på Uranienborg skole på 70-tallet. Derfor var det overhodet ikke noe om å gjøre for meg å bli værende der, og jeg trivdes langt bedre på østkanten. Så jeg har kanskje gjort to klassereiser - en "oppover" til akademia og en bort fra beste vest og den etablerte øvre middelklassen som jeg likevel egentlig ikke hørte hjemme i - den siste er kanskje mer en økonomisk klasse.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|