|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Respekt og ikke respekt. Altså, det er ikke høflig å snakke i telefonen mens man skal betale. Men på den annen side - er det et krav at man skal være høflig mot betjeningen i butikken da? Jeg kan ikke si at jeg har sett at alle kunder overalt sier hei og takk og morna. Ikke alle butikkansatte heller. |
|
|
|
#2 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?
Et krav er det vel ikke, men erfaringen tilsier vel at man kommer ganske langt med litt vanlig høflighet. Og at andre ikke alltid er høflige, er i hvert fall ikke noen grunn for meg til ikke å være det.
|
|
|
#3 |
|
Drømmer
|
Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Jeg synes det er greit så lenge man kan si hei til den ansatte. Jeg kan fint snakke i telefon om jeg handler. Ikke så ofte jeg gjør det men innimellom. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Jeg synes i utgangspunktet det ikke er greit å snakke i telefon under handling. Jeg jobber med salg selv, og det er ufattelig irriterende når kunden går unna midt i salget, for å ta en telefon. Jeg står igjen og må vente til han er ferdig, "må" nesten få med meg alt han sier, og får ikke gjort noe annet mens jeg venter heller. Kan jo ikke forlate kunden og gå bak på lageret og rydde f.eks, eller ekspedere en annen kunde. Nå sitter ikke jeg i en typisk Rema eller Prix kasse, ei heller jobber jeg på kiosk ala Narvesen, men må hele tiden hente frem nye typer, eller andre størrelser til kunden, som må prøve tingene.
|
|
|
#5 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Snakker noen ganger i tlf når jeg går inn i butikken, nettopp av den grunn at jeg bruker tiden i bilen til å ringe tilbake i jobbtlf. Og da er det rett og slett uhøflig å avbryte fort. Med venner er det noe helt annet. Da sier jeg fra at jeg ringer opp senere i stedet.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|