Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Tips til strikket julegave til 23 år gammel lillesøster

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-09, 14:12   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Tips til strikket julegave til 23 år gammel lillesøster

Jeg har lyst til å strikke ett eller annet til lillesøstra mi til jul. Hun er 23 år og studerer for tiden i München - ergo kan det være relativt kaldt der om vinteren. Hun strikker ikke en maske selv. Jeg tror det ville passe best med en vest eller lignende som ikke er alt for tjukk. Hun liker ikke tjukke strikkagensere, men vil helst ha enten noe i blandingsgarn (ull/bomull) eller noe som ikke er for tjukt.

Hun kler seg mye i svart, grått og bruntoner ispedd en liten dæsj rosa eller lilla. Hun er nok en nokså feminin type og kler seg gjerne nokså klassisk. Hun er høy, slank (bruker str 36) og har langt lyst hår.

Noen som kan tipse meg om noe passende å strikke? Enten en type vest, lue, skjerf, votter e.l. Gensere og jakker blir ikke brukt (har strikket til henne før). Jeg er rimelig dreven på strikking, så det kan gjerne være litt mønster, men jeg har ikke tid til noe som er alt for pirkete. Har flere som skal ha julegaver!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 14:14   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til strikket julegave til 23 år gammel lillesøster

Her er masse fine oppskrifter, og du kan søke på plaggtype, garntype osv. for å få inspirasjon:

http://www.garnstudio.com/lang/no/kategori_oversikt.php

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 14:15   #3
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikka denne til min lillesøs til jul i fjor: http://evasunivers.blogspot.com/2007...-eva-nr-1.html

Gammel 17-10-09, 14:26   #4
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg strikka denne til min lillesøs til jul i fjor: http://evasunivers.blogspot.com/2007...-eva-nr-1.html

Den så fin ut. Lagrer linken din, så får vi se hva det blir til. Vil gjerne ha flere forslag også.

Gammel 17-10-09, 18:19   #5
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Har du sett sånne håndplagg de selger på husfliden? Veldig feminine og elegante, de slår sikkert godt an på kontinentet.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 18:25   #6
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Standard

Nei, det har jeg ikke sett. Håndplagg?

Gammel 17-10-09, 18:26   #7
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Hva med leggvarmere og pulsvarmere?
Det er jo in i år.
Eller tøfler? Jeg strikka og tova tøfler til søstra mi (type ung og trendy og umulig å treffe med klær ), som hun har brukt mye.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 18:46   #8
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Det er pulsvarmere, de er strikket i fint ullgarn, eller ull/silkeblanding, noen er med heklet kant, noen har små perler på. Jeg får ikke linket for jeg er på mobil, men du finner dem nok på husfliden på nett hvis du søker på "håndplagg".

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 18:50   #9
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, en kul lue (lignende den jolie linket til), pulsvarmere, leggvarmere, knestrømper, over-kne-strømper.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46.