Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Befolke hele verden alene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-09, 08:13   #81
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Befolke hele verden alene?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Etter å ha prøvd i 13/14 år for å få barn er vi nå gravid med tvillinger. Hva tror dere husverten klarte å lire ut av seg nettopp? Jo: "Ja det holder vel med de to, dere er jo ikke noen ungsauer lengre. " Jeg fikk intenst lyst til å si at vi tenker å prøve videre på minst 3 til!

Og for ikke å snakke om alle de som får et skuffet uttrykk i fjeset når vi forteller at det er to gutter inni magen. Det er som om det kun er bra nok hvis en får en av hver når en venter tvillinger. *hormonbombe*

Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 08:19   #82
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Jeg blir litt lei meg når jeg hører dette. Lurer på om noen tenker sånn om oss?

Det er vel ikke noe å bli lei seg for, MissS? Det er jo en kjennsgjerning at mange har mer enn nok med 1-2 barn og at mange ikke burde hatt barn i det hele tatt? (Noe tallene fra barnevernet sier noe om.) Det gjelder jo (heldigvis) ikke alle.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 10:04   #83
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Bra når folk får de barna de vil og kan ta seg av, men som art bør nok vi mennesker legge inn bremsen litt.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 10:12   #84
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg føler ikke at jeg må velge ordene med omhu eller liste meg rundt på tåhev, jeg utviser ganske enkelt normal folkeskikk.

Når det kommer til det å snakke om ting rundt det å bli gravfid, hvor mange barn man ønsker seg, om man tenker å få barn, og slike ting, så føler jeg at jeg går på tå og velger oirdene med omhu. Eventuelt lar vær å spørre/snakke om det jeg ønsker å snakke om.
Etter jeg begynte å være på forum ser jeg at folk er så utrolig såre på så mange ting som ikke faller meg inn at kan være vanskelig/sårt/irriterende, så selv om jeg føler at jeg har min dose folkeskikk, føler jeg at graviditeter og babyprat er vanskelig. Jeg føler at jeg tramper noen på tærne uansett.

Hvis dere ikke klarer å ta dere av barna deres håper jeg jo noen legger merke til det.
Gjør ikke du?

Gammel 19-10-09, 10:16   #85
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så lei av Dumme Folk som hele tiden skal si akkurat det de tenker eller kanskje bare komme med Fraser av typen "fint vær", "skal hun være enebarn?", "skal dere ikke ha en til snart?", "det må ikke bli for stor avstand", "barna må ikke komme for tett", "skal dere befolke verden alene?" osv. Folk later til å ha så inderlig behov for å Ha Noe Å Si, og mene noe om alskens saker og ting.

Heldige dere, Skremmern! Håper jeg også snart kan joine trebarnsmorklubben.

Gammel 19-10-09, 10:23   #86
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg skulle tatt en 007, den var genial! Eller så kunne jeg gått i detalj om sexlivet, samt metodene vi bruker for å effektivt sette en fjedermann til verden. Tenk da, bare ni måneder og én dag mellom.

Ni måneder og et kvarter, jenta mi!

Jeg tror bare at folk lirer av seg kommentarer uten å legge så mye i det, men det betyr jo ikke at man ikke kan reagere på det... Vi brukte jo litt lang tid på første og eneste, og det var ikke fritt for spørsmål om det ikke kom noen små snart... Siden har det gått i om når nummer to kommer, og h*n kommer jo som kjent aldri.

Kanskje jeg kan låne din, så havner vi på normalen begge to??

Grattis nok en gang med veslegutten!!

Gammel 19-10-09, 10:28   #87
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mhm! I know. Vi hører det til stadighet vi også.

Tør vedde på at dere ikke stiller i den kategorien som Nessie tenker på.

Gammel 19-10-09, 10:29   #88
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg er så lei av Dumme Folk som hele tiden skal si akkurat det de tenker eller kanskje bare komme med Fraser av typen "fint vær", "skal hun være enebarn?", "skal dere ikke ha en til snart?", "det må ikke bli for stor avstand", "barna må ikke komme for tett", "skal dere befolke verden alene?" osv. Folk later til å ha så inderlig behov for å Ha Noe Å Si, og mene noe om alskens saker og ting.

Heldige dere, Skremmern! Håper jeg også snart kan joine trebarnsmorklubben.

Jeg er forsåvidt enig. Samtidig vet jeg at jeg har stått på "feil" side noen ganger også, overfor en nybakt mor, eller enda verre - en gravid - og hele kroppsspråket hennes sier "si noe da!". Forventningsfullt blikk, åpenbart fokus på sin egen gravide mage eller sitt barn i vogna. Verker etter å vise fram. Og så forventningen om reaksjon. "Si noe!" Men noe. Kommenter. Og sier man da "fint vær i dag" eller "har du sett at jeg har kjøpt meg hund?", så blir det fort galt det også, for de ønsket oppmerksomhet rundt familieforøkelsen.

Jeg har med folk jeg kjenner godt (veldig godt) noen ganger kommentert "ja, når kommer nestemann, da?", gjerne noen timer etter fødsel. Da er det åpenbart for alle parter at dette er en spøk.

Men hva sier man, når man møter en nybakt firebarnsmor på gata, og hun vil ha en reaksjon? Etter at man har sagt "gratulerer" og "så koselig" - så står hun der fortsatt, og vil at man skal si noe. Spør man "hvordan går det med amminga", så har man tråkka i salaten. Spør man om nattesøvn, enda verre. Spør man om "er han snill", så kan det medføre 150 innlegg på ett eller annet internettforum.

Så hva skal man si? "Så pene sokker han har?"

Dette er faktisk noe jeg lurer på. Jeg føler meg noen ganger lett beklemt i situasjoner hvor jeg møter en nybakt mor eller høygravid. For jeg aner ikke hva jeg kan si, uten at de blir fornærmet av en eller annen grunn.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 10:32   #89
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En barnehagepappa sa til meg på lørdag "ja, dere driver vel og planlegger nr 3". Jeg brukte en del sekunder på å skjønne at han ikke trodde at jeg var gravid allerede, og da var jeg i grunnen så lettet at jeg svarte villig vekk om at vi ikke skulle ha flere.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 10:32   #90
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Nei, nei! Tenk hvis hun har puttet på ham strømpebukse og føler seg som en dårlig mor fordi du mener det er sokkevær.

Det er helt åpenbart fryktelig lett å tråkke i salaten, men det er da lov å bruke normal folkeskikk likevel. Slitte fraser som "prøver dere på et fotballag?" eller "dere trenger ikke befolke verden alene" på den ene siden og "enebarn blir ufordragelige" og "dere må ikke ha for stor avstand mellom barna, det er ikke bra" er jo åpenbart fullstendig malplassert. Hvorfor skal noen mene noe om noe så personlig? Jeg for min del pleier å svare at jeg gjerne skulle hatt ti barn, da blir de opptatt med å himle med øynene istedet.

Gammel 19-10-09, 10:38   #91
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er forsåvidt enig. Samtidig vet jeg at jeg har stått på "feil" side noen ganger også, overfor en nybakt mor, eller enda verre - en gravid - og hele kroppsspråket hennes sier "si noe da!". Forventningsfullt blikk, åpenbart fokus på sin egen gravide mage eller sitt barn i vogna. Verker etter å vise fram. Og så forventningen om reaksjon. "Si noe!" Men noe. Kommenter. Og sier man da "fint vær i dag" eller "har du sett at jeg har kjøpt meg hund?", så blir det fort galt det også, for de ønsket oppmerksomhet rundt familieforøkelsen.

Jeg har med folk jeg kjenner godt (veldig godt) noen ganger kommentert "ja, når kommer nestemann, da?", gjerne noen timer etter fødsel. Da er det åpenbart for alle parter at dette er en spøk.

Men hva sier man, når man møter en nybakt firebarnsmor på gata, og hun vil ha en reaksjon? Etter at man har sagt "gratulerer" og "så koselig" - så står hun der fortsatt, og vil at man skal si noe. Spør man "hvordan går det med amminga", så har man tråkka i salaten. Spør man om nattesøvn, enda verre. Spør man om "er han snill", så kan det medføre 150 innlegg på ett eller annet internettforum.

Dette er faktisk noe jeg lurer på. Jeg føler meg noen ganger lett beklemt i situasjoner hvor jeg møter en nybakt mor eller høygravid. For jeg aner ikke hva jeg kan si, uten at de blir fornærmet av en eller annen grunn.

Når man møter noen som er gravid så er det alltid trygt å klappe dem på magen og spørre om det sparket ihvertfall.

:dukker og løper:

Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 10:40   #92
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Når man møter noen som er gravid så er det alltid trygt å klappe dem på magen og spørre om det sparket ihvertfall.

:dukker og løper:

Gammel 19-10-09, 10:40   #93
Slettet bruker
Passiv

Standard

Man kan jo svare at "vi skulle gjern hatt flere, men nå som mannen er impotent så er det mye vanskeligere å få det til". Og se desperat ut. Kanskje med en tåre.

Eller "jeg ville gjerne ha flere, men nå som mannen venter seg med den andre dama si så vil han at jeg venter litt med vårt neste. Ett sted må han ha nattesøvnen i fred han også" og forståelsesfull latter.

Eller "Jeg synes det er så mange stygge unger. Jeg vil vente til vi er garantert å få en pen en."

Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 10:42   #94
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvis man har flere enn to:
Jeg vet - jeg skulle gjerne sluppet å få denne her. Ikke er han pen heller. (Bør ikke praktiseres etter at det er minste fare for at barnet har fått språk).

Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 10:45   #95
bina
Ustabil

Standard

Man kan jo svare at "vi skulle gjern hatt flere, men nå som mannen er impotent så er det mye vanskeligere å få det til". Og se desperat ut. Kanskje med en tåre.

Eller "jeg ville gjerne ha flere, men nå som mannen venter seg med den andre dama si så vil han at jeg venter litt med vårt neste. Ett sted må han ha nattesøvnen i fred han også" og forståelsesfull latter.

Eller "Jeg synes det er så mange stygge unger. Jeg vil vente til vi er garantert å få en pen en."

Vel... kommer an på hvem man sier det til. Jeg hadde en kollega en gang, som var av det rappkjeftede slaget. Inntil hun møtte sin overmann...

Det var noen andre som spurte denne, som hadde ett barn, om hun skulle ha en til snart. Hun ble ikke direkte irritert, men svarte kjapt tilbake at mannen ikke "fikk den opp", så derfor tok det tid. Hvorpå den mannlige kollegaen kjapt kommenterte: "Kom og bli med meg ut på bakrommet, du, så skal vi vel sette barn på deg!"

Kan vel si det sånn at hun ble målløs... Inntil hun brøt ut i latter sammen med alle de andre.

Gammel 19-10-09, 10:47   #96
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vel... kommer an på hvem man sier det til. Jeg hadde en kollega en gang, som var av det rappkjeftede slaget. Inntil hun møtte sin overmann...

Det var noen andre som spurte denne, som hadde ett barn, om hun skulle ha en til snart. Hun ble ikke direkte irritert, men svarte kjapt tilbake at mannen ikke "fikk den opp", så derfor tok det tid. Hvorpå den mannlige kollegaen kjapt kommenterte: "Kom og bli med meg ut på bakrommet, du, så skal vi vel sette barn på deg!"

Kan vel si det sånn at hun ble målløs... Inntil hun brøt ut i latter sammen med alle de andre.

Jeg ELSKER det når jeg treffer folk som greier å svare!
Det skulle vært mange, mange flere av det slaget.

Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 10:50   #97
bina
Ustabil

Standard

Jeg ELSKER det når jeg treffer folk som greier å svare!
Det skulle vært mange, mange flere av det slaget.

Enig. Og som greier å ha litt humor i det også.

Gammel 19-10-09, 10:51   #98
Slettet bruker
Passiv

Standard

Enig. Og som greier å ha litt humor i det også.

Jepp.
Det kan være undeholdende med de som svarer med glefsing og uten stil også - men de som greier å være munnrappe med stil - åh!

Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 11:07   #99
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva sier man, når man møter en nybakt firebarnsmor på gata, og hun vil ha en reaksjon?

Man trenger i hvert fall ikke si det naboen vår sa:
"er hun ikke litt bollete?"

Gammel 19-10-09, 11:41   #100
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke det er vanskelig på en flekk å kommentere på babyer. :babygæren:

- ÅÅÅÅÅÅHH!
- Å, så søt!
- Jeg syns da han er prikk lik faren!
- Så bitteliten!!! Hjelp, man glemmer hvor små de er?!
- Hvordan har DU det da, kommer du deg til hektene, eller? (her kan man jo se an bittelitt. Ikke spør om det ser ut til at svaret er krampegråt, og dere står i kantina på jobben)
- Fin vogn!
- Åh, masse hår!!
- Og så helt rosakledd, da!

Should I go on?

Internettinnleggene etter de samtalene går kanskje mer i "Hjelp - jeg traff en dame som jeg tror vil kidnappe babyen min!!"

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:09.