|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Passiv
|
![]() Sv: Befolke hele verden alene?
|
![]() |
![]() |
#82 |
© All rights reserved
|
Det er vel ikke noe å bli lei seg for, MissS? Det er jo en kjennsgjerning at mange har mer enn nok med 1-2 barn og at mange ikke burde hatt barn i det hele tatt? (Noe tallene fra barnevernet sier noe om.) Det gjelder jo (heldigvis) ikke alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Befolke hele verden alene?Bra når folk får de barna de vil og kan ta seg av, men som art bør nok vi mennesker legge inn bremsen litt.
![]() |
![]() |
#84 |
Guardian of the galaxy
|
Når det kommer til det å snakke om ting rundt det å bli gravfid, hvor mange barn man ønsker seg, om man tenker å få barn, og slike ting, så føler jeg at jeg går på tå og velger oirdene med omhu. Eventuelt lar vær å spørre/snakke om det jeg ønsker å snakke om.
Hvis dere ikke klarer å ta dere av barna deres håper jeg jo noen legger merke til det.
![]() |
#85 |
Epikur
|
![]() Sv: Befolke hele verden alene?Jeg er så lei av Dumme Folk som hele tiden skal si akkurat det de tenker eller kanskje bare komme med Fraser av typen "fint vær", "skal hun være enebarn?", "skal dere ikke ha en til snart?", "det må ikke bli for stor avstand", "barna må ikke komme for tett", "skal dere befolke verden alene?" osv. Folk later til å ha så inderlig behov for å Ha Noe Å Si, og mene noe om alskens saker og ting.
![]() |
#86 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#87 |
Har tro på forbedring
|
Tør vedde på at dere ikke stiller i den kategorien som Nessie tenker på.
![]() |
#88 |
Ustabil
|
Jeg er forsåvidt enig. Samtidig vet jeg at jeg har stått på "feil" side noen ganger også, overfor en nybakt mor, eller enda verre - en gravid - og hele kroppsspråket hennes sier "si noe da!". Forventningsfullt blikk, åpenbart fokus på sin egen gravide mage eller sitt barn i vogna. Verker etter å vise fram. Og så forventningen om reaksjon. "Si noe!" Men noe. Kommenter. Og sier man da "fint vær i dag" eller "har du sett at jeg har kjøpt meg hund?", så blir det fort galt det også, for de ønsket oppmerksomhet rundt familieforøkelsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
En som trener
|
![]() Sv: Befolke hele verden alene?En barnehagepappa sa til meg på lørdag "ja, dere driver vel og planlegger nr 3". Jeg brukte en del sekunder på å skjønne at han ikke trodde at jeg var gravid allerede, og da var jeg i grunnen så lettet at jeg svarte villig vekk om at vi ikke skulle ha flere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
ctrl+z
|
Nei, nei!
![]() |
#91 |
Passiv
|
Når man møter noen som er gravid så er det alltid trygt å klappe dem på magen og spørre om det sparket ihvertfall. |
![]() |
![]() |
#93 |
Passiv
|
![]() Sv: Befolke hele verden alene?Man kan jo svare at "vi skulle gjern hatt flere, men nå som mannen er impotent så er det mye vanskeligere å få det til". Og se desperat ut. Kanskje med en tåre. |
![]() |
![]() |
#94 |
Passiv
|
![]() Sv: Befolke hele verden alene?Hvis man har flere enn to: |
![]() |
![]() |
#95 |
Ustabil
|
Vel... kommer an på hvem man sier det til. Jeg hadde en kollega en gang, som var av det rappkjeftede slaget. Inntil hun møtte sin overmann... |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Passiv
|
Jeg ELSKER det når jeg treffer folk som greier å svare! |
![]() |
![]() |
#99 |
Muligens verdt å vente på
|
Man trenger i hvert fall ikke si det naboen vår sa:
![]() |
#100 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Befolke hele verden alene?Jeg syns ikke det er vanskelig på en flekk å kommentere på babyer. :babygæren:
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|