Sv: Bøker lest i 2009
1. Gert Nygårdshaug: Prost Gotvins geometri. Terningkast: 2 (forsåvidt en ok bok, men det ble altfor mye religiøse fablerier for meg, likte Mengele Zoo veldig mye bedre)
2. Markus Zusak: Boktyven. Terningkast: 5 (nydelig og utrolig sterk bok, klarte ikke å legge den vekk)
3. Cecilia Samartin: Drømmehjerte. Terningkast: 4/5 (denne likte jeg kjempegodt, den var lettlest og historien fenget meg, minst like bra som Señor Peregrino)
4. Stieg Larsson: Menn som hater kvinner. Terningkast 5 (kjempebra, spennende og engasjernede krim)
5. Stieg Larsson: Jenta som lekte med ilden. Terningkast 4 (veldig bra denne også, men et hakk under Menn som hater kvinner)
6. Camilla Läckberg: Tyskerungen. Terningkast 3 (bra bok og fin tidtrøyte, og jeg kan godt lese mer av henne, men jeg synes hun er litt oppskrytt)
7. Stieg Larsson: Luftslottet som sprengtes. Terningkast 3 (spennende på slutten, men veldig langtekkelig i perioder)
8. Anna Gavalda: Saman er ein mindre aleine. Terningkast 4/5 (en god bok, likte den veldig godt, kjekt å lese på nynorsk faktisk)
9. Tom Egeland: Lucifers evangelium. Terningkast 2 (en gedigen skuffelse)
10. Amitav Ghosh: Et hav av valmuer. Terningkast 4/5 (bok nr 1 i en triologi, anbefales på det varmeste, det eneste dumme var at det ble litt mye uoversatte indiske ord, så innimellom datt jeg ut litt)
11. Victoria Hislop: Øya. Terningkast 3 (fengende og lettlest, men falt likevel litt gjennom hos meg, ble litt for opplagt en del av historien følte jeg)
12. Camilla Läckberg: Isprinsessen. Terningkast 3 (som Tyskerungen)
13. C. J. Sansom: Vinter i Madrid. Terningkast 5/4 (dette var en BRA bok, litt trekk for slutten bare)
14. Jo Nesbø: Hodejegeren. Terningkast 4. Mitt første "møte med" Nesbø. Ble ikke skuffet, skal lese mer av han.