Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2009

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-09, 19:17   #11
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2009

1. Gert Nygårdshaug: Prost Gotvins geometri. Terningkast: 2 (forsåvidt en ok bok, men det ble altfor mye religiøse fablerier for meg, likte Mengele Zoo veldig mye bedre)

2. Markus Zusak: Boktyven. Terningkast: 5 (nydelig og utrolig sterk bok, klarte ikke å legge den vekk)

3. Cecilia Samartin: Drømmehjerte. Terningkast: 4/5 (denne likte jeg kjempegodt, den var lettlest og historien fenget meg, minst like bra som Señor Peregrino)

4. Stieg Larsson: Menn som hater kvinner. Terningkast 5 (kjempebra, spennende og engasjernede krim)

5. Stieg Larsson: Jenta som lekte med ilden. Terningkast 4 (veldig bra denne også, men et hakk under Menn som hater kvinner)

6. Camilla Läckberg: Tyskerungen. Terningkast 3 (bra bok og fin tidtrøyte, og jeg kan godt lese mer av henne, men jeg synes hun er litt oppskrytt)

7. Stieg Larsson: Luftslottet som sprengtes. Terningkast 3 (spennende på slutten, men veldig langtekkelig i perioder)

8. Anna Gavalda: Saman er ein mindre aleine. Terningkast 4/5 (en god bok, likte den veldig godt, kjekt å lese på nynorsk faktisk)

9. Tom Egeland: Lucifers evangelium. Terningkast 2 (en gedigen skuffelse)

10. Amitav Ghosh: Et hav av valmuer. Terningkast 4/5 (bok nr 1 i en triologi, anbefales på det varmeste, det eneste dumme var at det ble litt mye uoversatte indiske ord, så innimellom datt jeg ut litt)

11. Victoria Hislop: Øya. Terningkast 3 (fengende og lettlest, men falt likevel litt gjennom hos meg, ble litt for opplagt en del av historien følte jeg)

12. Camilla Läckberg: Isprinsessen. Terningkast 3 (som Tyskerungen)

13. C. J. Sansom: Vinter i Madrid. Terningkast 5/4 (dette var en BRA bok, litt trekk for slutten bare)

14. Jo Nesbø: Hodejegeren. Terningkast 4. Mitt første "møte med" Nesbø. Ble ikke skuffet, skal lese mer av han.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.