|
|||||||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?Eggerøre er også en hit!! |
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?Vi sender ofte med ham grøt som vi lager på morgenen og som blir varmet i barnehagen. Utenom vanlige brødskiver og grøt hender det vi sender med middagsrester (salater), omelett, avocado eller fiskekaker.
|
|
|
#3 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?
Hvilken grøt tåler oppvarming uten å bli lim? Oppbevares den i kjøleskap frem til den varmes? Varmer de den i mikrobølgeovn? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Jeg lager oftest havregrøt laget på vann, melk og smør. Tilsetter mer væske enn jeg gjør om han spiser grøten med en gang så den ikke blir altfor tørr og seig når den varmes. De oppbevarer maten i kjøleskap i barnehagen og varmer det opp i mikro. Han spiser nesten alltid helt opp når jeg sender med ham grøt og jeg pleier lage gode porsjoner.
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?Minstemann her (snart tre) er forresten glad i grøt, og i barnehagen har han en stor boks med havregryn som de ansatte leger grøt av. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Så bra at de tar seg tid til det. Tror aldri de hadde gjort det i barnehagen til S. De smører motvillig brødskivene hvis en sender med sånne små pakker med f.eks leverpostei.
|
|
|
#7 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?Vi har ingenting i matpakka, siden nusken får alle tre måltider i barnhagen. Siden vi er glad i bøkene til forfatterne av denne boken, har vi også sikret oss denne:
|
|
|
#8 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?Oi, her var det mye inspirasjon. Matpakkekreativiteten min varierer fra liten til ingenting.
|
|
|
#9 |
|
Javel
|
Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?Så kreative dere er. Her slipper vi heldigvis unna med frokostmatpakke, resten får de (eller får og får vi bet 100 i mnd i matpenger)i barnhagen.
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?Har 3 barn som liker forskjellig så det er forskjellig hva de får også. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Opp og ned
|
Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?Stort sett brødskiver med variert pålegg på. Er jeg i slaget, så hender det jeg lager omelett med mye godt oppi.
|
|
|
#12 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?Her er skinkesnurrer en stor slager. Lager mellomgrov gjærdeig, gjerne med spelt. Smører på knust tomat fra boks, finhakket skinke og løk (frest i panna) og ost før jeg ruller sammen og deler opp på samme måte som kanelsnurrer/skillingsboller. Lager svære posjoner og fryser ned, da kan jeg ta dem opp om kvelden, legge i matboksen og de er ferske og gode på skolen/barnehagen dagen etter. Om sommeren tar jeg dem opp om morgenen til han som går på skolen og ikke har kjøleskap til matpakka. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ute på tur
|
Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?Susse: Kan du dele oppskriften på gjærdeigen?? Dette hørtes ut som noe min pizzaelskende sønn kunne like å spise i barnehagen
|
|
|
#14 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?I morgen får min antigrønnsakssønn med seg grønnsaksmuffins i matpakka |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Gal kattedame
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Har fått viljen sin
|
Jeg har slumpet. Når jeg tenker etter hadde jeg i litt melk for å få røra tynn nok - men vann/olje kan sikkert også brukes. Eller allergi-melk? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Gal kattedame
|
Bruker ikke noe oppskrift, jeg slomper...men du kan bruke hvilken som helst rundstykkeoppskrift vil jeg tro |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ute på tur
|
Jeg skulle ønske Junior tålte egg, for omelett og eggerøre og slikt er jo så godt og lett å lage! Håper han vokser det av seg
|
|
|
#19 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har dere i matpakken til bhg.-barna?Det hender jeg sender med frokostblanding! Til frokosten da. Ellers går det i brødskiver med makrell i tomat, leverpostei, gulost, brun ost eller prim. Enten agurk eller gulerot pakket inn i folie ved siden av.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|