|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Spørsmål om leseopplæring 1. klasse (haster)Jeg skjønner ikke at oppgaven kan tolkes annerledes enn at mus blir mmm, uuu, sss?
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørsmål om leseopplæring 1. klasse (haster)
Mus var bare en av oppgavene. Mus harmonerer jo da med bokstaver og lyder. Ved Kjelke ville det vel da blitt 5, men 6 bokstaver. Har man ikke tenkt på lyder på den måten før (noe jeg ikke har da jeg ikke startet som allmennlærer), så kan man bli litt usikker. Tidligere dette året har de nemlig kun sett på stavelser, og de har ikke lært mer enn 2-3 bokstaver, og dette var da litt nytt. Vi så det jo i forhold til hva barnet selv skulle være i stand til med litt hjelp. Mus ville jo hatt 1 før, når vi telte stavelser. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Introvert textrovert
|
Vi hadde det sikkert da vi hadde begynneropplæring i norsk, men jeg husker det ikke derfra jeg heller. Er nok jobben som har lært meg det ja. Men du gikk i realfagsklassen eller? Kanskje de ikke hadde begynneropplæring i norsk?
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Spørsmål om leseopplæring 1. klasse (haster)Noen som har Aski Raski? Der står det mye bra om dette! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Nei vi gikk vel det samme. Musikk/heimkunnskap type folk. Jeg tror ikke vi hadde om verken stavelser eller lyder. Heller ikke hadde jeg praksis i førsteklasse, og kom da ikke borti det der. Det blir jo mer detaljert didaktisk, og mye har vel også skjedd siden 96-97. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|