Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-09, 18:27   #1
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nin-skjerf; skryterier og hvor mange?

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Denne formen for øking gir ganske store hull altså.
Jeg tar opp tråden i maska fra omgangen under og strikker den vridd rett, da blir det ikke hull etter økingen.

Men hvordan gjør du det da i første omgangen? For første omgangen etter en har lagt opp masker skal strikkes rett eller og samtidig økes? Eller har jeg misforstått? Da er det jo ikke noe maske og fiske opp i første omgangen?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 18:29   #2
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Men hvordan gjør du det da i første omgangen? For første omgangen etter en har lagt opp masker skal strikkes rett eller og samtidig økes? Eller har jeg misforstått? Da er det jo ikke noe maske og fiske opp i første omgangen?

Du legger opp tre masker. Disse er rettsiden.
Så strikker du en omgang vrang for vrangsiden blir den første omgangen.
Andre omgang blir på retten og da har du maske å hente til øking.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 18:34   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Du legger opp tre masker. Disse er rettsiden.
Så strikker du en omgang vrang for vrangsiden blir den første omgangen.
Andre omgang blir på retten og da har du maske å hente til øking.

Nå skjønner jeg. Lenge siden jeg har strikket.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 18:43   #4
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Nå skjønner jeg. Lenge siden jeg har strikket.

Så bra da. Alltid gøy å hjelpe.

Gammel 02-11-09, 22:59   #5
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Går det ann å strikke det på mindre pinnar ? Har rundpinne 6 liggande som eg har meir lyst til å bruka. Er gode bambus pinnar. Dei eg fekk i butikken er nokre teite metall dingsar der alt berre sklir av.

Gammel 02-11-09, 23:20   #6
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Går det ann å strikke det på mindre pinnar ? Har rundpinne 6 liggande som eg har meir lyst til å bruka. Er gode bambus pinnar. Dei eg fekk i butikken er nokre teite metall dingsar der alt berre sklir av.

Det går fint det men da må du nok øke til litt mer enn 80 masker.
Mener noen målte skjerfet til 195 cm. Hvis du da øker til skjerfet er ca 95 cm før du begynner fellingen blir det like langt og ca like bredt som det på pinne 8.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:55.