|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Datalagringsdirektivet | |||
| Ja, jeg har hørt om det |
|
40 | 47,06% |
| Nei, jeg har ikke hørt noe om det |
|
21 | 24,71% |
| Jeg har en grei oversikt over hva det er |
|
16 | 18,82% |
| Jeg vet litt om hva det er |
|
19 | 22,35% |
| Jeg vet lite om hva det er |
|
14 | 16,47% |
| Jeg vet ingenting om det |
|
13 | 15,29% |
| Jeg har gjort meg opp en mening om det |
|
23 | 27,06% |
| Jeg har ikke gjort meg opp en mening om det |
|
13 | 15,29% |
| Jeg kommer til å gjøre meg opp en mening om det |
|
14 | 16,47% |
| Jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre meg opp noen mening om det |
|
7 | 8,24% |
| Jeg bryr meg ikke |
|
5 | 5,88% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 85. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Sv: Datalagringsdirektivet
|
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Det er en grunn til at vi har en grunnlov som er vanskelig å endre. Nettopp for at ingen skal bli stormannsgal og ta helt av. Og for å beskytte demokratiet, selvsagt.
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Det er jo ikke sånn at vi plutselig kommer til å våkne opp en dag og oppdage at vi har fått sharialover eller et annet, helt annet slags, styre over natten. Det er heller ikke sånn at valget er mellom "demokratisk", der ingenting kan gå galt og makthaverne bare er snille, og "udemokratisk", der makthaverne er gale despoter og vi ikke kan påvirke dem i det hele tatt. Stort sett alle land befinner seg et sted mellom disse ytterpunktene, og de fleste endringer skjer gradvis. Og én slik endring kan være å vedta å sette til side personvernet (som står veldig sterkt i Norge i forhold til de fleste andre land) ved å gi myndighetene adgang til å samle inn opplysninger de tidligere ikke kunne samle.
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Nemlig. Dessuten er det historieløst å tenke at myndighetene i Norge ikke er i stand til å overvåke av andre grunner enn å finne kriminelle. Bare tenk på hva Håkon Lie & Co kunne ha brukt dette direktivet til med den teknologien vi har i dag.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|