Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt pent?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-09, 12:58   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt p

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Jeg er helt enig i at det må kunne forventes at man er "normalt" kledd, det vil si i mine øyne i rene klær som passer til yrket man har. I min jobb snakker vi om profesjonalitet - og om hvordan vi vil oppfattes. Jeg tror at et velstelt ytre er med på å gi respekt.

Tråden du referer til kom litt ut av spor ved at det var snakk om gutter på 10 år som fikk skitne tanker i hodet av å se dinglepupper.

Jupp. Den så jeg også. Men det virket som om mange reagerte på at andre i det hele tatt kunne mene noe om en lærers antrekk. Som om det var helt på viddene. Men noen forventninger har man jo ofte til ulike yrker.

Mange har jo regler på at barnehagetilsatte ikke skal gå i kun bikinioverdel oventil på sommeren. Skulle det ha noe å si for de på 1-6 år?

Sist redigert av Dronningen : 06-11-09 kl 13:13.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 13:09   #2
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av tråden om lærer uten BH: Kan man ikke forvente at man kler seg normalt p

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Det er (interessant i lys av FP-tråden som går nå) også typisk FP å gå i strupen på de som måtte mene at hvordan noen ser ut skal bety noe.

Nå er jeg ikke sikker på om du mener det er typisk FP å gå i strupen på de som har "avvikende" meninger, eller om det er dette med at "utseende ikke skal bety noe" som er typisk FP? (Jeg holder på å lese bh tråden nå, takket vøre deg. )

Gammel 06-11-09, 13:17   #3
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nå er jeg ikke sikker på om du mener det er typisk FP å gå i strupen på de som har "avvikende" meninger, eller om det er dette med at "utseende ikke skal bety noe" som er typisk FP? (Jeg holder på å lese bh tråden nå, takket vøre deg. )

Det med utseende og andres formeninger. Alle er vi like, alt er pent, og kjærlighet gjør blind, eller noe sånt.
Ingen skal liksom bygge antagelser på noe. Alt skal være så ideelt.
Men verden er jo ikke sånn. Noen ganger gjør man litt justeringer for å "tekkes" verden.

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Og det er vel der mye av min prippenhet ligger også, spesielt når det gjelder yrkessituasjoner hvor man har med "kunder" å gjøre - og kunder er her i overført betydning, da jeg også anser barnehagebarn, foreldre, pasienter, pårørende etc som "kunder i et serviceyrke". Jeg som ansatt plikter, i mine øyne, å ha respekt for profesjonaliteten min, og dermed kle meg i klær som signaliserer dette.

Og så havner vi igjen på diskusjonen - "hva er respekt?"

Jeg er helt enig. Men tror at for noen er det å innordne seg etter andres forventninger ikke en selvfølge.

Men uansett. Hva en selv står for er så. Hva man gjør privat er helt opp til hver enkelt. Men på jobb er det naturlig at man kan ha visse forventninger.

Sist redigert av Dronningen : 06-11-09 kl 13:29.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 13:11   #4
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Mange har jo regler på at barnehagetilsatte ikke skal gå i kun bikinioverdel oventil på sommeren. Skulle det ha noe så for de på 1-6 år?

Tenk på pappaene som kommer og henter.

:fjas:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.