Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hjelp, en strikke- og sømnovise melder seg

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 19:59   #21
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hjelp, en strikke- og sømnovise melder seg

Og kjøp rundpinne så mister du ikke masker på endene. Og kjøp en ordentlig en i tre, den er mye bedre å strikke med.

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 20:02   #22
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Og kjøp rundpinne så mister du ikke masker på endene. Og kjøp en ordentlig en i tre, den er mye bedre å strikke med.

Rundpinne i tre?

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 20:03   #23
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Rundpinne i tre?

Jeg ser for meg hva du så for deg nå.

Nei altså, det er bare pinnene i endene som er av tre. Mellom dem er det en bøyelig plastgreie.

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 20:04   #24
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg ser for meg hva du så for deg nå.

Nei altså, det er bare pinnene i endene som er av tre. Mellom dem er det en bøyelig plastgreie.

Da skjønner jeg litt mer altså.

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:01   #25
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

A-formet kjole uten ermer: http://www.stoffogstil.no/Katalog/Mo...?group_id=5936

Et annet alternativ: http://www.stoffogstil.no/Katalog/Mo...?group_id=1010

Gammel 08-11-09, 21:25   #26
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Enig med smilefjes, kjøp rundpinne. Skal du ha tre, velg skikkelig kvalitet. Det er mye rart ute og går i bambuspinner. Alpakka er bra, mykt og fint, men litt "loddent", så det kan være vanskelig å se maskene for en nybegynner.

Her sitter jeg med skikkelige kvalitetsrundpinner og Alpakka og signerer at det er loddent og vanskelig å se maskene for en nybegynner. Satt i mørket utenfor rommet til yngstemann i går mens jeg ventet på at hun skulle slutte å jodle og måtte rekke opp all innsatsen fordi jeg hadde foretatt ureglementerte maskeøkninger.

Men det var på tilbud, så jeg får gjøre meg ferdig med garnet. Jeg har egentlig tatt opp strikkingen igjen fordi jeg har lyst til å strikke alt det som min mor ikke gidder å strikke.

Gammel 08-11-09, 21:31   #27
Skvetten
Passiv

Standard

Oi, med legg og glidelås. Skjønner at jeg er på dypt vann her.

Strikkeprosjektet innser jeg at jeg må i en butikk for å skaffe greiene til.

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:36   #28
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Du trenger ikke glidelås til polarfleece. Det er elastisk nok.

Gammel 08-11-09, 21:38   #29
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Det synes ikke jeg. Jeg er strikkeidiot, men er superkjapp på å strikke med Eskimogarnet. :datapunkt:

Jeg er enig med deg Kokosbolle. Eskimogarnet var det første jeg begynte å strikke på, og det gikk som en drøm Jeg strikket forresten tøfler.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:38   #30
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Du trenger ikke glidelås til polarfleece. Det er elastisk nok.

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 22:55   #31
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har startet på et nytt prosjekt i dag. Deilig, mykt garn på pinne 4. Drops Merino Extra Fine. Det får du også hos Tjorven. Det vil egne seg veldig godt til småplagg som luer og skjerf. Jeg er litt betenkt på at det er veldig glatt, et klassisk ullgarn vil kanskje skjule feil bedre, men det vil også klø.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 00:14   #32
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir helt szisofren av å lese denne tråden. Tjorven meg her og tjorven meg der. Hvis du er helt nybegynner, så går du til en butikk med en oppskrift du har funnet på nettet. Så finner du en fin farge og får hjelp i butikken til å legge opp. Opplegg har lett for å bli for stramt for nybegynnere.

Velg et garn som ikke er loddent. Det er fint, men ikke spesielt nybegynnervennlig.

Gammel 09-11-09, 00:19   #33
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Jeg har nilest og lurt på om Tjorven drev med dealing av garnnøster.

Gammel 09-11-09, 00:31   #34
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Har du stor trang til å strikke, eller ønsker du deg strikkeskjerf?
Jeg spør fordi du tidligere har ønsket deg strikkeskjerf hos meg, og det er snart jul og slikt.

Gammel 09-11-09, 19:22   #35
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Har du stor trang til å strikke, eller ønsker du deg strikkeskjerf?
Jeg spør fordi du tidligere har ønsket deg strikkeskjerf hos meg, og det er snart jul og slikt.

Begge deler, trenger litt annet når jeg ikke kan trene så mye. Dessuten kan man ikke få for mange skjerf. Nå skal jeg forsøke å strikke meg en veske.

Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:23   #36
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strikke veske er lurt. Du kan bruke grovt ullgarn, som er lett å strikke med. Og når du tover det forsvinner feilene.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
Gammel 09-11-09, 19:26   #37
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Strikke veske er lurt. Du kan bruke grovt ullgarn, som er lett å strikke med. Og når du tover det forsvinner feilene.

Jeg har kjøpt ullgarn, blir det veldig mye mindre når jeg tover?

Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 19:32   #38
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg har kjøpt ullgarn, blir det veldig mye mindre når jeg tover?

Jeg regner med at du har kjøpt garn som egner seg for toving. Hvor mye det tover varierer med garntype, pinnetykkelse i forhold til garntype, vaskemaskin, og hva slags program du kjører. En veske bør toves relativt hardt for å bli solid nok, men det fine med toving er at blir det ikke smått nok i første forsøk, er det bare å ta en runde til. Jeg har en tovet veske som nok nå er halvparten så stor som da jeg hadde strikket den ferdig, men da har den gått noen runder på 60 grader med en olabukse.

Gammel 09-11-09, 19:36   #39
Skvetten
Passiv

Standard

Glimrende, jeg bruker 4,5 pinne og har lagt opp dobbelt så langt som jeg ser for meg at det blir. Så da kan det kanskje bli greit.

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.