Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan man kaste stein i glasshus

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-09, 08:02   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man kaste stein i glasshus

Jeg skjønner godt hva HI spør om, og synes det er en interessant problemstilling selv om jeg ikke er helt sikker på hva jeg selv mener om saken. Men jeg må innrømme at jeg stusser litt mer når ikke-attraktive personer uttaler seg om andres "penhet". Eller at tykke personer snakker om andres overvekt. Jeg tror tanken som farer gjennom hodet blir "look who's talking".

For jeg må innrømme at jeg tenkte: Er dennen fyren pen nok til å mene noe om andres utseende? Men jeg ser jo selv at det egentlig er en helt idiotisk tanke.

Vi lever i en beskyttet FP-verden hvor folk er gjennomtenkte og reflekterte. Jeg omgås mest slike mennesker IRL også. I min lille verden så har ikke Fremskrittspartiet 25% oppslutning, men de menneskene finnes jo også. Jeg bare omgår dem ikke så mye. (Var det å dra den litt langt når jeg klarte å trekke inn FRP i denne diskusjonen også?)

Gammel 09-11-09, 08:16   #2
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man kaste stein i glasshus

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

(Var det å dra den litt langt når jeg klarte å trekke inn FRP i denne diskusjonen også?)

Nei.

Ellers tror jeg du har et godt poeng, Tjorven. Vi har mange automatiske tanker som dukker opp, tanker det ikke alltid er så godt å vedkjenne seg. Jeg har i alle fall ved et par anledninger blitt veldig sjokkert og skuffet over min umiddelbare reaksjon. Og derfor ser jeg for meg at det slett ikke er umulig at en umiddelbar tanke kan være: Og det sier han? Og at vi deretter blir litt mer rasjonelle og innser at slike uttalelser er like latterlige, uansett om vi betrakter personen bak utsagnene som pen, mindre pen, slank, tykk, pent kledd eller mindre pent kledd.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:53.