Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Takk for meg"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-07, 14:23   #1
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Takk for meg"

Jeg sier alltid det - "takk for meg (på besøk)- takk for i dag (på jobb) - takk for praten (i tlf) og takk for laget (i selskap)". Men så er jeg superhøflig også da.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 14:27   #2
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Jeg sier alltid det - "takk for meg (på besøk)- takk for i dag (på jobb) - takk for praten (i tlf) og takk for laget (i selskap)". Men så er jeg superhøflig også da.

Jeg er nok ganske uhøflig jeg da, for jeg sier som sagt aldri takk for meg når jeg har vært hos en venninne. Heldigvis er de like uhøflige som meg. Haha.

Men jeg sier i det minste takk for i dag når jeg går fra jobben da. Ja, og takker for meg når jeg har vært i selskap og sånne ting.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 14:34   #3
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier å si "takk for meg" om det har vært noe litt utenom et vanlig kaffebesøk. Har man vært på middag for eksempel, så er vel det vanlig.

Personlig kan jeg ikke fordra nå foreldre bruker tomme trusler ovenfor barna sine, som at hun jenten ikke skulle få komme på besøk mer. Jeg er opptatt av at barn skal lære seg vanlige høflighetskonvensjoner, at de vet hva som er ansett for å være høflig opptreden.

Så jeg er vel ganske enig med hun mammaen i at det er greit å takke for seg, men ikke hvordan hun håndterte det.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:58.