Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-09, 18:37   #1
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Vet du at han velger dette?
Om du er interessert i at mennesker som gjør dette, burde slutte med det, er det vel gunstig å engasjere seg på større plan?

Mener du virkelig at enkeltmennesker du observerer står på tomgang i noen minutter har en forklaringskrav ovenfor deg? Det er her det kommer inn det med å kjenne sin plass.

Hva har Frp med dette? Hvem stemmer Frp?

Ved enhver FP-diskusjon er det å bruke FrP-argumentet mot en motdebattant velkjent hersketeknikk. Å påstå at noen stemmer FrP er nemlig det aller verste du kan påstå at noen gjør

Gammel 11-11-09, 18:48   #2
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det diskuteres mange ting i denne tråden.

Miljøspektet ved å la bilen stå på tomgang, det å mase (eller henstille høflig flere ganger) om at andre rundt deg skal gjøre som du ber om, og det å la baby sitte alene i gammel bil mens motoren er i gang.

Den siste diskusjonen kan vel egentlig tas over i en ny tråd, da det strengt tatt ikke hadde noe med saken å gjøre, men bare ga mer bensin på bålet når det gjaldt enveiskjøringen av argumentasjon mot en av de (få) som faktisk synes at denne karen ikke hadde noe han skulle ha sagt om sin medbilists tomgangkjøring.

Når det gjelder tomgangkjøring, så er det dumt og miljøfiendtlig. Det bør man vite etter så mange kampanjer og så mye informasjon som finnes. At noen likevel velger å gjøre det speiler vel egentlig bare samfunnet ellers. Noen bryr seg, andre gjør det ikke.

Så var det om det er greit å bestemme over andre. Og det synes jo ikke jeg da. Det er greit å minne på at det kan være kjekt å ta hensyn, men jeg tenker at der går liksom grensen for hvor mye det er lov å blande seg (der og da) så lenge ikke liv og helse står (akutt) på spill. Det å deretter si fra til barnehagen osv er veien å gå, så slipper noen å være politi for at andre skal følge regler. Det å slå av motoren og ta nøkkelen ut av tenningen kan jo fort være en spenstig øvelse hvis bileieren kommer i det man leker miljødetektiv, og jeg synes det er å dra "retten til en renere luft" vel langt når man tar seg inn på andres eiendom. Jeg vet ikke helt om det er sammenliknbart, men ser for meg at det må kunne tilsvare å skru ut pærer av utelamper i nabolaget for å spare strøm av miljøhensyn. Det er jo liksom ikke greit det, eller?

Gammel 11-11-09, 20:49   #3
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

nam, jeg synes fremdeles ikke masing er det samme som trassing, selv om begge deler kan være irriterende.

Og dessuten synes jeg det er helt kurant å gjenta en henstilling om at folk slutter med noe som er irriterende og/eller forbudt, selv om de velger å ignorere det man sier den første gangen man sier det. Jeg synes godt man kan gjøre det på en høflig måte, men jeg kan ikke se at noen andre har mer rett til å bestemme at jeg er nødt til å finne meg i oppførselen deres enn jeg har til å bestemme at jeg ønsker at de slutter med den.

Så enkelt er det faktisk.

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Hva har Frp med dette? Hvem stemmer Frp?

Du skriver dette i et svar til

Sitat:

At det evt. skulle plage noen andre får heller være deres problem ja...

Men jeg forstår at FrP har god oppslutning.....

Du mener ikke at du ikke ser at logikken er den samme som FrPs politikk er tuftet på?

Gammel 11-11-09, 21:30   #4
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Ved enhver FP-diskusjon er det å bruke FrP-argumentet mot en motdebattant velkjent hersketeknikk. Å påstå at noen stemmer FrP er nemlig det aller verste du kan påstå at noen gjør

slår aldri feil.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
barn, bilnøkkelvandaler, empati, fp dynamikk, hensyn, miljøsvin, mobbing, omsorg

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.