Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvis du måtte bytte navn

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-09, 16:08   #101
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du måtte bytte navn

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Da jeg var jente ønsket jeg å hete Michelle, Camilla eller Catharina.

Skulle jeg byttet navn nå: Karl, Andre, Oliver eller Iben.

Er det noe du har glemt å fortelle oss, Amelie?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 16:55   #102
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er såpass fornøyd med navnet mitt at jeg ikke hadde villet bytte det ut. Det passer godt til meg, og betydningen passer minst like bra.
Om jeg MÅTTE bytte måtte det blitt et annet solid og norrønt navn. Åsne, kanskje?

Jeg er skrekkelig lite dillete og pompøs av meg, snarere robust og kompakt. Hadde overhodet ikke passet dillete dusinvarenavn som Jeanette, Michelle, Linda, Anita, Camilla, Cecilie osv.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 17:03   #103
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hadde jeg bodd i Storbrittania ville jeg ha hett Portia. Det er det kuleste jentenavnet jeg vet om.

Hadde jeg bodd i et engelsktalende land ville jeg hett Autumn. Ikke at det hadde passet, men jeg syns det er kult.

Gammel 12-11-09, 17:15   #104
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Noe traustnorsk noe. Inger Johanne (evt hver for seg), Ingeborg, Sigrid eller Astrid kanskje. Jeg forsøkte å trumfe gjennom alle de der på ungen, men kona er vrang.

Jeg har et slikt fjorten-på-dusinet-navn fra sent sytti-/tidlig åttitall som forsåvidt er greit nok. Den der Linda-Camilla-Anette-sjangeren. Det kunne dog vært betydelig verre og av samme sjanger.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 17:55   #105
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hadde jeg bodd i Storbrittania ville jeg ha hett Portia. Det er det kuleste jentenavnet jeg vet om.

Jeg ville hett Claire.

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Jeg er fornøyd med navnet mitt, og vil ikke bytte. Men om jeg måtte skifte navn, ville jeg hett Vilje, tror jeg.

Du har det fineste, fineste navnet!

Gammel 12-11-09, 18:09   #106
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Er det noe du har glemt å fortelle oss, Amelie?

Din tøv!

Sist redigert av Amelie : 12-11-09 kl 19:41. Årsak: (no comment)
Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 18:11   #107
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg ville hett Claire.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 18:12   #108
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Er fornøyd med navnet mitt, så ville ikke byttet. Men mellomnavnet mitt (som jeg ikke bruker) kunne jeg glatt tatt bort.

Ellers så har jeg en forkjærlighet for navnet Iben. Det eneste som er dumt er at folk da er usikker på hvilket kjønn du er.... Men et nydelig navn ♥

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 18:57   #109
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Ellers så har jeg en forkjærlighet for navnet Iben. Det eneste som er dumt er at folk da er usikker på hvilket kjønn du er.... Men et nydelig navn ♥

Pfft, det løser man jo lett ved å kalle henne f.eks Iben Sofie.

Gammel 12-11-09, 18:58   #110
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Anne Cordelia.

Jeg identifiserte meg veldig sterkt med Anne Shirley på det punktet, jeg ønsket meg alltid et atskillig mer blondete navn enn det jeg hadde fått (forøvrig et relativt kort jentenavn, mye brukt på 50-tallet). Jeg tror vel ikke jeg ønsket å hete akkurat Cordelia, men gjerne noe med litt flere og phinere bokstaver. Jeg kjente meg igjen i Berta i Skyggebøkene også, men jeg var alltid litt indignert på Maria Gripes valg av navn til tvillingene i serien. Vakre Rosilda og så Arild, liksom. Jeg skjønte ikke hvordan hun kunne beskrive det som et fint navn.

Jeg fikk heldigvis brukt opp de blondete navnene på marsvinene mine, så i dag er Arild et av de fineste navnene jeg veit om, mens Rosilda blir for dillete. Lillegutt får et norrønt navn, og jeg er i grunnen fornøyd med mitt korte og kjedelige navn. Hvis jeg absolutt måtte bytte til noe, hadde det vel blitt det navnet mitt nåværende navn er en kortform av.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.