Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Høflighet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-07, 21:10   #1
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Høflighet

Høflighet er absolutt viktig for meg. Jeg forventer at mine barn, og vi voksne også, takker for maten, takker for seg og selvfølgelig takker for gaver de får. Og ellers generell god fokeskikk og bordskikk.
Men som Jane sier, jeg går heller ikke av hengslene om de glemmer det.

Mandarin: Det med desserten... Utrolig hva voksne mennesker kan få seg til å gjøre i f.eks. bryllup når det gjelder dessert. Vår eldste, den gang kun 3 år, sa med høy klar stemme: Mamma, hvorfor begynner alle å spise dessert før alle har fått?? Dette har våre barn lært fra de satt sammen med oss ved bordet. Hvorfor? Fordi om de ikke lærer det med en gang, når skal de lærer det da?

Mulig vi er gammeldagse, men vi liker oss sånn vi.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 22:26   #2
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høflighet

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Mandarin: Det med desserten... Utrolig hva voksne mennesker kan få seg til å gjøre i f.eks. bryllup når det gjelder dessert. Vår eldste, den gang kun 3 år, sa med høy klar stemme: Mamma, hvorfor begynner alle å spise dessert før alle har fått?? Dette har våre barn lært fra de satt sammen med oss ved bordet. Hvorfor? Fordi om de ikke lærer det med en gang, når skal de lærer det da?

Mulig vi er gammeldagse, men vi liker oss sånn vi.

Dette er balsam for mine ører .
Man må jo holde stand må vite.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.