Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-09, 10:50   #1
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Her er det faktisk Floksa, Minni, nam og du som er på den ene siden. Og det er faktisk ikke sånn at de som har vært lenge på FP har antallsbegrensing på hvor mange som har lov til å diskutere i en tråd. Jeg tror heller ikke at mange som blir oppfattet som "erfaren" FP-er tenker på det sånn at "oi, her skriver Floksa noe skikkelig tåpelig som jeg reagerer på, men jeg kan ikke svare fordi jeg har vært her lenge". Det er ikke golf det her, hvor man utdeler handicappoeng.

Hm, jeg oppfatter ikke rine som på samme side som Floksa i denne debatten. Hun opptrer mer som en urokråke på midten som ønsker at debatten skal spore av og omhandle noe annet enn tomgangskjøring og barn i bil bak ulåst dør.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 10:57   #2
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Hm, jeg oppfatter ikke rine som på samme side som Floksa i denne debatten. Hun opptrer mer som en urokråke på midten som ønsker at debatten skal spore av og omhandle noe annet enn tomgangskjøring og barn i bil bak ulåst dør.

Hm. Her har jeg lyst å svare "De som ikke er med meg er mot meg!" men ok da.
Likevel, Floksa, Minni og nam er på samme side. Og det er jo faktisk tre stykker.

Gammel 13-11-09, 11:00   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hm. Her har jeg lyst å svare "De som ikke er med meg er mot meg!" men ok da.
Likevel, Floksa, Minni og nam er på samme side. Og det er jo faktisk tre stykker.

Jepp. I tillegg er ikke motstandssiden så massivt hysteriske som de blir fremstilt heller, det er ikke så mange som hadde skrudd av en bil, og enda færre som sier de ville gjort noe med nøkkelen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 11:00   #4
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mulig jeg er helt på viddene her, men er det virkelig noen sider?

Slik jeg ser det, om jeg skulle stått på en "side" måtte jeg enten ikke sett at min tomgangskjøring var dumt, krevd å kunne tomgangskjøre hvorsomhelst, uten hensyn til lokal forurensning?
Når det gjelder å gå i fra barn i bil med eller uten nøkkel er vel det også en veldig lite svart/hvit debatt? Eller er det bare enten eller?
Går man i fra barn i bil, gjør man det i alle situasjoner, uansett?
Og går man ikke i fra barna i bilen, så må de ut når man fyller bensin?
Er det så lite nyansert?
Jeg går ifra ungene i bilen, i gitte situasjoen, men jeg blir sjokker og trist når jeg hører om en mor som gikk i fra spedbarnet sitt i bilen, fordi hun skulle en kjapp tur på IKEA.....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 11:03   #5
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken side da?
Siden med de som innrømmer å tomganskjøre, noen av og til, andre mer rutinemessig?
I så fall er vi langt flere....
Eller hva da?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
barn, bilnøkkelvandaler, empati, fp dynamikk, hensyn, miljøsvin, mobbing, omsorg

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.