Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tips til ny serie å se på!?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-09, 12:37   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Kul

Tips til ny serie å se på!?

Jeg er jo ferdig med Prison Break.

Vurderer å kjøpe en ny serie, men hvilken?

Har hørt The Wire er bra?
Dexter?
True Blood?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 12:42   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til ny serie å se på!?

Åh hjelpes, det er så mange. Hmmm. Dexter er jo helt super, litt treg å komme inni syntes jeg, men etter noen episoder er man hekta. True Blood også, jeg syntes jo den var skikkelig dårlig først men etter å ha tvunget meg gjennom 5-6 episoder ble jeg jammen hekta der også.
Men jeg liker Vampire Diaries mye bedre enn TB, den er mye mer lik Twilight og vampyrene er mye penere, hehe. Super serie, jeg er helt forelsket.

Forøvrig er dette en av mine favorittserier og jeg DØDE da sesong 5 ble kansellert. Den er helt hinsides fantastisk:

http://www.usanetwork.com/series/the4400/

Gammel 14-11-09, 12:56   #3
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Absolutt The Wire!! Jeg er på sesong 4 nå, og jeg blir trist når jeg tenker på at jeg snart er ferdig. Det er en av de absolutt beste seriene. Uforutsigbar, spennende - den har egentlig alt!

I tillegg ser jeg True Blood. Den er også veldig bra, men det er et must at du er vampyr-fan. Ellers blir den bare dum.

Gammel 14-11-09, 15:13   #4
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Dexter!

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

I tillegg ser jeg True Blood. Den er også veldig bra, men det er et must at du er vampyr-fan. Ellers blir den bare dum.

Det er ikke alltid det hjelper å være vampyr-fan heller.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 15:16   #5
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The Wire.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 15:20   #6
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjør The Wire. Selv Mannen i huset her liker den og han er en særs kritisk fyr som som regel ramler ut etter en episode eller to av det meste.

Gammel 14-11-09, 15:34   #7
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

True Blood!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 15:36   #8
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Regenesis

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 15:49   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The A. V. Club har listet opp det de mener er "00-tallets" beste TV-serier. (De har i tillegg en egen liste med komiserier og en med realityserier, pluss en egen liste for serier som bare gikk i én sesong, dessuten en liste over de beste episodene fra serier som ikke står på noen av de andre listene. De tar dette på alvor. ) Og det er:

1. The Wire
2. The Sopranos
3. Arrested Development
4. Freaks And Geeks
5. Mad Men
6. Breaking Bad
7. The Office (britisk utgave)
8. Lost
9. Deadwood
10. The Shield
11. The Office (amerikansk utgave)
12. Battlestar Galactica
13. 30 Rock
14. Futurama
15. Veronica Mars
16. Friday Night Lights
17. Firefly
18. How I Met Your Mother
19. Big Love
20. Tim And Eric Awesome Show, Great Job!
21. Curb Your Enthusiasm
22. Six Feet Under
23. Undeclared
24. Dexter
25. Buffy The Vampire Slayer (selv om den begynte på 90-tallet)
26. The Venture Bros.
27. Flight of the Conchords
28. Eastbound & Down
29. Wonder Showzen
30. The West Wing

Gammel 14-11-09, 15:51   #10
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eureka.

Gammel 14-11-09, 16:12   #11
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Kopierer bare inn min liste fra en annen tråd.

Jeg ville valgt Band of Brothers nå om jeg var deg. Eller Six feet under.

Jeg synes også det var trist å bli ferdig med Prison Break. Aldri mer liksom.

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Her kommer mine favoritter. Begynner med dem jeg liker best.

1: Prison Break
2: Six feet under
3: Band of Brothers
4: Frustrerte Fruer
5: Flash Forward
6: Grey's Anatomy
7: Private practise
8: McLeod`s daughters
9: Dexter
10: Lost
11: Ally McBeal
12: X-files
13: Akutten
14: Chicago Hope
15: Dawson Creeek
16: Heroes
17: Criminal Minds
18: 24
19: Skjærgårdsdoktoren
20: C.S.I

Det ble ikke i rekkefølge med tanke på hva jeg liker best. Kom på flere etterhvert som jeg skrev. Men jeg liker alle disse seriene, men Lost tapte seg. Synes ikke 4 sesong var noe bra.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 16:54   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips dere!
Det må være noe mannen liker også ja. Så jeg tror i grunn alt med vampyrer utgår.

Gammel 14-11-09, 17:46   #13
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

DexterDexterDexter

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:48   #14
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

The Wire og The Sopranos!

Gammel 14-11-09, 17:57   #15
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Vampire diaries, true blood, og moonlight. Moonlight gikk bare en sesong (til min store fortvilelse), men er absolutt verd å se. Mick St.John. Three rivers, en ny sykehusserie, er også verd å se. Mick spiller en av legene, og Shane fra L-Word (som også MÅ sees) spiller en annen.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:57   #16
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg stemmer for The Wire. Vi er på sesong 4, og det er fantastisk spennende.

Gammel 14-11-09, 18:00   #17
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Vampire diaries, true blood, og moonlight. Moonlight gikk bare en sesong (til min store fortvilelse), men er absolutt verd å se. Mick St.John. Three rivers, en ny sykehusserie, er også verd å se. Mick spiller en av legene, og Shane fra L-Word (som også MÅ sees) spiller en annen.

Shane i ny serie? Tusen tusen takk for tips!!

Gammel 14-11-09, 18:13   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Nå har jeg bestilt sesong 1 av både The Wire (199 kr) og Dexter (99 kr) på CDON.com.

Gammel 14-11-09, 18:19   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg glemte jo å skrive How I met your mother. Hvis man liker serier som ligner på Friends, liker man denne, men denne er MYE bedre og morsommere enn Friends. Jeg dør litt hver gang jeg ser en episode. Av latter, altså.

Gammel 14-11-09, 18:21   #20
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

The A. V. Club har listet opp det de mener er "00-tallets" beste TV-serier. (De har i tillegg en egen liste med komiserier og en med realityserier, pluss en egen liste for serier som bare gikk i én sesong, dessuten en liste over de beste episodene fra serier som ikke står på noen av de andre listene. De tar dette på alvor. ) Og det er:

1. The Wire
2. The Sopranos
3. Arrested Development
4. Freaks And Geeks
5. Mad Men
6. Breaking Bad
7. The Office (britisk utgave)
8. Lost
9. Deadwood
10. The Shield
11. The Office (amerikansk utgave)
12. Battlestar Galactica
13. 30 Rock
14. Futurama
15. Veronica Mars
16. Friday Night Lights
17. Firefly
18. How I Met Your Mother
19. Big Love
20. Tim And Eric Awesome Show, Great Job!
21. Curb Your Enthusiasm
22. Six Feet Under
23. Undeclared
24. Dexter
25. Buffy The Vampire Slayer (selv om den begynte på 90-tallet)
26. The Venture Bros.
27. Flight of the Conchords
28. Eastbound & Down
29. Wonder Showzen
30. The West Wing

Dette må være lista for meg. Freaks & Geeks på 4. plass.
Trodde ikke det var noen andre som så den serien, jeg.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.