Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Til Vimsen, Bergljot + andre interesserte

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-07, 12:48   #12
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til Vimsen, Bergljot + andre interesserte

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men jeg er ikke spesielt aktiv på "belæring", så i den sammenhengen har jeg vel aldri opplevd å bli anklaget for å være "perfekt". Men kan jo forstå at det er hakket verre, for begge parter. Ingen liker å bli belært...

Jepp, det er det jeg snakker om. Der man kritiserer andre for å gjøre noe en selv er uenig i (for eksempel bruke gåstol), og at man derfor beskyldes for å tro at man er perfekt selv, slik at man kan kritisere andre. Altså med "perfekt" menes å sette seg selv høyere enn andre mennesker og tro at man er feilfri og derfor bedre enn dem (og i samme slengen beskyldes man gjerne for å mene at de som begår en feil, f.eks bruker gåstol, er dårlge mødre, selv om man i virkeligheten aldri har ment det eller kalt noen for det ...)

Jeg er enig med deg i at i slike tilfeller du beskriver er det ikke ille. Da velger man jo selv å prøve å gjøre ting så perfekt som mulig, og hvis noen kritiserer det må man bare ta det med på kjøpet. Men jeg mener man faktisk må få lov til å si seg uenig i valg andre gjør, hvis man synes det er helt feil, uten å enten være perfekt selv eller å bli beskylt for å tro at man er det. Folk får lov til å påpeke det hvis jeg gjør noe jeg ikke bør, og særlig hvis det er noe jeg ikke er klar over selv, selv om de selv feiler på andre områder og derfor ikke er perfekte.

Sist redigert av My : 16-01-07 kl 12:56.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:10.