Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

«Syk av kroppsvekta» – en ok artikkel?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-09, 15:02   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

1.70 og på det meste 118 kilo. Ja jøss, hun var smellfeit.

Mener du at det ikke er noen stor overvekt?
Jeg er 1,73 og har stort sett veid ca. halvparten.

Artikkelen har jeg ikke lest.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 15:02   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Mener du at det ikke er noen stor overvekt?
Jeg er 1,73 og har stort sett veid ca. halvparten.

Artikkelen har jeg ikke lest.

Jeg mener at hun helt klart er overvektig. Dog mener jeg at det ikke er i en operasjonskategori av overvekt.

Gammel 19-11-09, 15:09   #3
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes mange 'angriper' de som tar andre valg enn en selv. Hvis man veier 118 kg og er 70 kg og er 'happy med det' så er jo det flott. Men det betyr jo ikke at hun jenta i reportasjen her nødvendigvis var fortrolig med det. Og det betyr heller ikke at hun ikke har prøvd andre ting.

Jeg veier 10 kg for mye, og selv om andre veier 50 kg for mye så må jeg vel få lov til å ønske meg en slankere kropp uten at det blir tatt personlig opp??

Gammel 19-11-09, 15:10   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg mener at hun helt klart er overvektig. Dog mener jeg at det ikke er i en operasjonskategori av overvekt.

Jeg er enig. Jeg hadde en BMI som holdt på å bikke opp mot 40 i fjor. Jeg var (og er) selvsagt veldig overvektig, men jeg mener (selv om demonene mine ofte sier noe annet) at en operasjon ikke ville ha vært løsningen for meg. Jeg hadde hatt for mye å tape, nettopp fordi overvekten bare plager meg som overvekt, altså at jeg føler meg tung og ikke liker det jeg ser i speilet. Andre med en BMI på 40 kan sikkert ha en rekke overvektsrelaterte helseplager, men jeg tror forskjellene er enorme. Og det er veldig lite fokus på dette, føler jeg. Det er på en måte opplest og vedtatt at når BMI-en vipper 40, så er helsen dømt til å være slik og sånn.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.