|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Datalagringsdirektivet | |||
| Ja, jeg har hørt om det |
|
40 | 47,06% |
| Nei, jeg har ikke hørt noe om det |
|
21 | 24,71% |
| Jeg har en grei oversikt over hva det er |
|
16 | 18,82% |
| Jeg vet litt om hva det er |
|
19 | 22,35% |
| Jeg vet lite om hva det er |
|
14 | 16,47% |
| Jeg vet ingenting om det |
|
13 | 15,29% |
| Jeg har gjort meg opp en mening om det |
|
23 | 27,06% |
| Jeg har ikke gjort meg opp en mening om det |
|
13 | 15,29% |
| Jeg kommer til å gjøre meg opp en mening om det |
|
14 | 16,47% |
| Jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre meg opp noen mening om det |
|
7 | 8,24% |
| Jeg bryr meg ikke |
|
5 | 5,88% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 85. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
Sv: Datalagringsdirektivet
Jeg tror ikke det, jeg bare poengterer at politiet innhenter trafikkdata allerede. At mer informasjon lagres understreker bare behovet ytterligere. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Datalagringsdirektivet_Noen_ mener det er behov for å oppklare flere forbrytelser, og at DLD balanserer dette med hensynet til personvern på en grei måte. Uansett må man ved fortolkningen og anvendelsen av direktivet hensynta EMK. Sist redigert av Golfjakke : 20-11-09 kl 01:30. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Datalagringsdirektivet...
Januar2007 Whereever you go, there you are Sist redigert av maggypop : 20-11-09 kl 12:51. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: Datalagringsdirektivet- sletter dette, siden innlegget jeg snakker om har blitt slettet -
|
|
|
#7 |
|
Nybegynner
![]() |
Men det kom til gjengjeld enda klarere frem nå at jeg er nybegynner! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
OK, så du tror ikke det. Det er likevel påfallende hvor nøye dere er med å skrive "forlenget lagringstid" i enhver omtale av DLD, som om dette skulle være den eneste konsekvensen.
Hm? DLD medfører at mer informasjon lagres, altså er DLD nødvendig? Det var argumentet sitt, tenker jeg... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nybegynner
![]() |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Mother of Dragons
|
Det er denne avveiningen mange er uenige i da, at personvernet skal settes så til side for en usikker økning av oppklaringer av alvorlige forbrytelser. I tillegg kommer dette som Chiffre sier, at dette kan brukes for helt andre ting enn hva det er ment for. Dette direktivet gir myndighetene en alt for stor mulighet til å overvåke innbyggerne. Og ingen myndighet i dag kan garantere hva fremtidens styremakter kan finne på å bruke dette til.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|