|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Datalagringsdirektivet | |||
| Ja, jeg har hørt om det |
|
40 | 47,06% |
| Nei, jeg har ikke hørt noe om det |
|
21 | 24,71% |
| Jeg har en grei oversikt over hva det er |
|
16 | 18,82% |
| Jeg vet litt om hva det er |
|
19 | 22,35% |
| Jeg vet lite om hva det er |
|
14 | 16,47% |
| Jeg vet ingenting om det |
|
13 | 15,29% |
| Jeg har gjort meg opp en mening om det |
|
23 | 27,06% |
| Jeg har ikke gjort meg opp en mening om det |
|
13 | 15,29% |
| Jeg kommer til å gjøre meg opp en mening om det |
|
14 | 16,47% |
| Jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre meg opp noen mening om det |
|
7 | 8,24% |
| Jeg bryr meg ikke |
|
5 | 5,88% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 85. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
Sv: Datalagringsdirektivet
At lovgiver kommer under press fra interessenter er vel mer en generell tilstand enn noe som gjelder spesifikt for dette området. Hvilke krav om utvidelse av innsynsretten ser du for deg vil komme fra politiet? At de skal ha tilgang til all informasjon uavhengig av konkret mistanke? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tenker her spesifikt på film- og musikkbransjen, som har store finansielle muskler og en meget offensiv holdning overfor lovgiverne. Når man ser på hva slags lovgivning som ble forsøkt gjennomført i Frankrike ("three strikes and you're out", uten noen utidig innblanding fra rettsvesenet), er det all grunn ti lå være skeptisk.
Politiet kan selvsagt ikke "kreve" en utvidelse, og det skrev jeg da heller ikke. Det er helt åpenbart at innsynsretten kan utvides uten at man gir full tilgang. Foreløpig vet vi ikke hva slags nivå man vil legge seg på. Du antyder en strafferamme på +5 år, men dette kan selvsagt endres, slik at også mindre alvorlige forbrytelser kan utløse innsynsrett. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Synes at det er forferdelig synd når det kommer slike kommentarer i debatter. Vet ikke helt hva det skal tilføre diskusjonen.
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Jeg tror bare det var fordi Golfjakke fjernet et par innlegg han hadde postet, slik at de plutselig var borte og noen andre innlegg så litt pussige ut.
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
ok, beklager.
|
|
|
#6 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
Jobben til politiet er å sørge for trygghet, lov og orden. Hadde ikke lagringen hatt en etterforskningsmessig gevinst ville det vært knekkende likegyldig for politiet om den ble foretatt eller ikke. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|