Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilke retter byr dere helt i mot?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-09, 18:51   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?

Her er det heller ikke lov å si "liker ikke". Bedre å si nei takk om det er noe man ikke vil ha, uten å utdype så veldig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 22:01   #2
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Her er det heller ikke lov å si "liker ikke". Bedre å si nei takk om det er noe man ikke vil ha, uten å utdype så veldig.

Så enkelt kan man si det. "Liker ikke" er ikke lov å si her i huset heller. Men ett enkelt "nei takk" eller " jeg er ikke så veldig glad i" er lov, så lenge man faktisk har smakt på den aktuelle maten.

Gammel 23-11-09, 22:06   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ganske usjarmerende med barn som bruker hele måltidet på å snakke om hva de ikke liker, ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 22:11   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

" jeg er ikke så veldig glad i" er lov.

Jeg har litt problemer med den. For ingen av oss kan vel forvente å spise mat vi er veldig glad i bestandig?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 22:34   #5
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei det er sant. Men kan kan si det som en forklaring før f.eks. svigermor lasser opp kokt makrell på tallerknen.

Gammel 23-11-09, 22:49   #6
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Blodpølse er et ekkelt barndomsminne. Fysj - kjenner formelig smaken bare jeg nevner det. Klarer heller ikke å spise suksessterte, men det skriver seg fra at jeg fikk omgangssyke etter at jeg hadde inntatt store mengder. Jeg var vel 10-12 år den gangen, men klarer det fortsatt ikke. (Har prøvd, men det vokste i munnen på meg.)

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 08:19   #7
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fårikål! Å, ekkelt og slimete! Æsj!

Ellers liker jeg ikke slimete mat eller mat overlesset med seig, slimete ost.

Jeg hater brun saus!

Når jeg tenker meg om er jeg ganske kresen. Broren min er enda verre enn meg. Vi ble begge tvunget til å spise mat vi ikke likte da vi var små. Husker jeg måtte sitte i timesvis ved middagsbordet hvis jeg ikke ville spise opp. Da ble det hverken barnetv eller kveldsmat på meg. Barnemishandling, spør du meg. Tenke seg til at man som voksen skulle bli tvunget til å spise opp mat man ikke ville ha.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:22.