Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva får mennene deres i julegave?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-09, 13:31   #1
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva får mennene deres i julegave?

Speilreflekskamera tenkte jeg. Han ønsker seg Canon 50D, men det var i dyreste laget, så jeg tenkte jeg skulle gå for 500D i stede. Er det veldig stor forskjell, sånn uten om prisen?

Gammel 29-11-09, 13:32   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Speilreflekskamera tenkte jeg. Han ønsker seg Canon 50D, men det var i dyreste laget, så jeg tenkte jeg skulle gå for 500D i stede. Er det veldig stor forskjell, sånn uten om prisen?

50D er vel et mer profft kamera enn 500D.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 13:55   #3
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Kan det stemme at 50D er helformatkamera? I så fall er det noe ganske annet. Har jeg hørt.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 14:55   #4
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Kan det stemme at 50D er helformatkamera? I så fall er det noe ganske annet. Har jeg hørt.

Ja jeg vet ikke. Jeg får høre med de i butikken. Nå har vi kun hatt små kompaktkameraer, så 500D kan jo være ett greit sted å begynne å lære. Tenkte jeg.

Gammel 29-11-09, 15:00   #5
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Hva er helformatkamera da? Og hva er 500D?

Vurderer også 500D til mannen til jul.

Gammel 29-11-09, 15:08   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har full forståelse for at andre gjør det annerledes. Men jeg syns det er så hyggelig å gi mannen min en julegave som pakkes opp på julaften, og få en julegave fra ham, som jeg ikke vet hva er. Det er jo de beste pakkene.

Det må ikke være noe stort eller dyrt eller istedet for hvitevarer eller kjøkkenmaskiner eller reiser. Hvis vi hadde dårlig råd et år og måtte kjøpe vaskemaskin, så hadde vi ikke kalt det julegaven. Da hadde vi prøvd å finne på noe veldig billig som likevel betydde noe og lagt under juletreet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 15:11   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han får to billetter til operaen, som jeg håper han vil dele med meg, i kombinasjon med barnefri helg i Oslo.

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har full forståelse for at andre gjør det annerledes. Men jeg syns det er så hyggelig å gi mannen min en julegave som pakkes opp på julaften, og få en julegave fra ham, som jeg ikke vet hva er. Det er jo de beste pakkene.

Det må ikke være noe stort eller dyrt eller istedet for hvitevarer eller kjøkkenmaskiner eller reiser. Hvis vi hadde dårlig råd et år og måtte kjøpe vaskemaskin, så hadde vi ikke kalt det julegaven. Da hadde vi prøvd å finne på noe veldig billig som likevel betydde noe og lagt under juletreet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 15:52   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er egentlig enig med deg, men det funker ikke hos oss. I fjor kjøpte vi nespressomaskin, og sa at vi dermed skulle bruke maks 500 kroner på hverandre i tillegg. Jeg gjorde det, og min presang så dermed veldig knuslete ut sammenlignet med mannens presang .... konsertbilletter til Coldplay i London med opphold.

Gammel 29-11-09, 16:01   #9
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er egentlig enig med deg, men det funker ikke hos oss. I fjor kjøpte vi nespressomaskin, og sa at vi dermed skulle bruke maks 500 kroner på hverandre i tillegg. Jeg gjorde det, og min presang så dermed veldig knuslete ut sammenlignet med mannens presang .... konsertbilletter til Coldplay i London med opphold.

Tipper det London-oppholdet og konserten var like mye gave til ham selv som til deg ...

Vi kjøper også en hemmelig pakke til hverandre selv om vi har kjøpt noe sammen som skulle være julegave.

Gammel 29-11-09, 18:10   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig.

I år blir det imidlertid annerledes, vi skal reise på tur 1. juledag og turen er bestilt og betalt. Det er vår julegave til hverandre. Men litt trist å ikke ha noe under treet..

Jeg har veldig lyst å gi ham en Foscarini-lampe, da, men...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 10:34   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begynner å bli litt enig i den. Jeg og mannen har ikke giddet å kjøpe noe til hverandre på flere år, det har bare blitt sånn (selv om vi har det bra sammen, altså). Men i år har jeg kjøpt en liten gave til ham og det føltes ganske bra, hehe. Så jeg tenker jeg skal fortsette med det.

Gammel 01-12-09, 14:37   #12
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Og slik gjør vi det også.

Mannen min er lett å glede så det skal ikke så mye til. Jeg kommer nok til å kjøpe et belte til han for det trenger han. Han liker å lese krim så ei bok blir det nok fra jentene. Har allerede kjøpt ei jakke til han.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 22:03   #13
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Hva er helformatkamera da? Og hva er 500D?

Vurderer også 500D til mannen til jul.

Du spør ikke rette person.
Nå søkte jeg, og ser at det ikke en gang heter helformat, men fullformat. Så feil kan man ta. Dessuten var det 5D, og ikke 50D som var fullformat.

Saken er at jeg har en foto-hektet bekjent som omtalte fullformat som Guds gave til menneskeheten. Det er visstnok en kvalitetsforskjell som er så stor at det forsvarer maaaange tusen kroner dyrere kamerahus.

Men som sagt, det var ikke 50D - glem alt jeg sa!
Jeg har forresten 350D og er fornøyd med det.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.