|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ctrl+z
|
Sv: Når leger misforstår totalt dette med variert kostholdDette er dypt tragisk, helt klart. Finnes det ingen restriksjoner på hvor mye man kan skrive ut? Og kanskje spesielt hvor mye man kan skrive ut av gangen? Jeg har en bekjent som kommer drassende med bæreposer med paralgin forte fra apoteket og tøyser om at det er drops.
|
|
|
#2 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når leger misforstår totalt dette med variert kosthold
Jeg fikk paralgin forte for et par uker siden og da forsto jeg det dithen at man ikke får reit på resepten (forpakningsstørrelser er 20, 50 og 100 piller) i tillegg til at man må signere ut preparatet. Skulle trodd at apoteket hadde fanget det opp tidligere? Er det ikke sentral registrering av slike preparater?
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når leger misforstår totalt dette med variert kostholdDet nasjonale reseptregistertet er pseudonymt, dvs at personnummeret er bytta ut med ein kode. Ein person vil få den samme koden kvar gang han/ho hentar ut ein resept, så det er mulig å oppdage at ein person har uvanlig stort forbruk av eit medikament. Men det går altså ikkje an å identifisere personen og dermed kontakte han/ho for å advare om mulig konsekvensar.
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Når leger misforstår totalt dette med variert kosthold
Jeg synes det burde være mye lavere terskel for meldeplikt videre fra apotekene. Slike doser som er skrevet ut her er aldri nødvendige. Paralgin Forte for eksempel har beviselig så godt som ingen smertestillende effekt etter to-tre uker og da er det bare abstinensen som sitter igjen.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|