|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderJeg vet at storejenta mi får kalendergaver når hun er hos far, så vanligvis har hun ikke hatt kalendergaver hjemme de dagene. Men siden det er klin umulig å få en avtale med faren vet jeg ikke når hun skal dit og ikke... så i år lagde jeg 24 gaver og ferdig med det. Det blir litt dobbelt opp noen dager, men det får hun heller få. Litt bonus kan man vel han år man må være "pakk-esel" hele barndommen. Uanstt vil jo hun se at søsteren har fått itng mens hun var borte, så jeg syns det ergreit at hun også skal få.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Forskjellsbehandling med julekalender
Hva i alle dager? |
|
|
|
#3 |
|
ctrl+z
|
Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderDette med julegaver er jo litt sånn. Jeg er yngst av fem søsken og den eneste foreldrene mine har sammen. De har to hver fra tidligere forhold. Det er jo da ganske naturlig at storesøsknene mine fikk dobbelt så mange gaver, de hadde jo både foreldre og steforeldre og slikt. Jeg har aldri tenkt på det som urettferdig.
|
|
|
#4 |
|
Permakulturell
|
Sv: Forskjellsbehandling med julekalenderJeg synes også at HI har fått mange kloke svar.
Ja, hva er det med folk. :dobbel
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Jeg har en nevø som jeg alltid har sendt gaver til til bursdag og jul. Det har derimot aldri falt meg inn å sende gaver til lillesøsteren hans, som er datteren til min brors eks og hennes nye mann. Jeg har aldri sett henne, og ut over julekort har jeg ingen kontakt med familien, unntatt sporadisk med nevøen min (ikke fordi det er noe uvennskap, men fordi de bor i et annet land). Jeg tror ikke foreldrene mine har kommet på tanken om å sende henne gaver heller, og jeg tviler på at hennes foreldre (som er hyggelige og rimelige mennesker) har tenkt at det ville være naturlig. Synes du det er galt å gi ett barn gaver og ikke søsknene? (Synes du for eksempel broren min burde gitt like mange/store gaver til det nye barnet til eksen sin som til sønnen sin?)
|
|
|
#6 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes heller ikke det er rart. Det ville jo snarere vært merkelig hvis farmoren til eldstejenta her gav julegaver til yngstejenta som hun såvidt har sett. For eksempel.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|