|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)Men om det er slik at barnet arver fedrenes synder, så er det jo ikke sikkert at faren her var homofil.
|
|
|
#2 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)
I alle fall så trodde jeg folk av denne prestens legning gikk ut fra at homofili ikke var arvelig, men tvert i mot et valg man gjorde. Ellers ville jo det være like mye synd å være homofil som å være født med rødt hår.
|
|
|
|
#3 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
For ikke å snakke om at han virkelig praktiserte moralen etter Onan, om ikke å la sin sæd gå til spille. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Det ser du, kanskje han til og med er biskop, for alt den der presten vet og han har nå nektet sin overordnedes barn å komme til Jesus og sånn.
|
|
|
#5 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Prest ville ikke døpe barn til lesbisk par (Aftenposten)Da Kjæresten og jeg giftet oss i 1987 fikk vi vite at presten ikke kan nekte dåp om begge foreldre er med i statskirken OG gift. Presten kan heller ikke nekte vielse om begge partene er med i statskirken. Den gangen var det ikke åpent for at partene kunne ha samme kjønn. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|