Sv: Hvilken Nespresso-maskin anbefaler du?
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Det er utrolig enkelt å lage kaffe på nespressomaskin. Pappa har kokt kaffe på trakter i alle år, og kjøpte umiddelbart maskin etter å ha sett vår i bruk. Han skal ha en eneste kopp om morgenen, og da er det veldig greit å bruke kapsel.
Dessuten er kaffen veldig god, for jeg er av de som synes det er stor forskjell på kaffe. Kaffe er faktisk ekstrem ferskvare, så etter at den er malt bør den konsumeres umiddelbart. Vakuumpakkinen ivaretar dette. I tillegg er det variasjonen. Jeg kan lage meg decaff på kvelden og sterk kaffe på morgenen.
Ser det med at kaffen alltid er fersk i og med at den er pakket i single pakninger ja.
Vi har en vanlig espressomaskin, og den er også veldig enkel å bruke. Har aldri regnet på hvor mye en kopp kaffe blir kostende jeg, men kilosprisen på kaffen blir en ganske annen. Man kan selv velge om man vil ha liten eller stor kopp på vår også, så man kan få vanlig kaffe eller espresso på den og.
Men for all del, jeg kunne tenkt meg en nespressomaskin selv jeg altså. De er både fine, funksjonelle og bra, det er vel egentlig prisen på kaffen jeg tenker på. Leste et eller annet sted at kilosprisen kom seg på rundt 600kr.